Gå til innhold

Blodpropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i morges med hoven hånd. Jeg har senebetennelse i armen og har fått betennelsesdempende. Handen ble helt kald og den har vært doven. Ble litt redd da en doktor jeg pratet med ba meg gå å sjekke for blodpropp.

Så leste jeg om blodpropp og at det KAN skyldes kreft. Er det noen som vet om dette er vanlig eller stor sannsynlighet for det?

Skrevet

Det er et ganske langt hopp fra hoven hånd med senebetennelse til blodpropp pga kreft! :-)

Gå til legen igjen du, dersom du er nervøs. Men jeg tror ikke du har noen som helst grunn til å gå rundt og tro at du har kreft :-)

Skrevet

Det er et ganske langt hopp fra hoven hånd med senebetennelse til blodpropp pga kreft! :-)

Gå til legen igjen du, dersom du er nervøs. Men jeg tror ikke du har noen som helst grunn til å gå rundt og tro at du har kreft :-)

:) Enig i det. Men fantasien blir litt for voldsom i blant...

Takk for svar!

Skrevet

Hei!

Hvis du får en arteriell trombe ( = blodpropp) i armen blir armen raskt blekhvit, du får intense sterke smerter (mye mye verre enn smerter som ved senebetennelse - du vil ikke være i tvil om at noe er galt om dette skjer) og den vil nok føles doven.

En venøs trombe vil kunne gi lettere symptomer; rød, varm og hoven arm, men ikke så sterke smerter.

Utfra hva du beskriver høres det ikke ut som hverken venøs eller arteriell trombe, men rett og slett symptomer som forbindes med en skikkelig senebetennelse. Sørg for å holde armen lett i bevegelse uten å anstrenge den:-) Og ta deg en tur til legen om du ikke blir bedre.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Hvis du får en arteriell trombe ( = blodpropp) i armen blir armen raskt blekhvit, du får intense sterke smerter (mye mye verre enn smerter som ved senebetennelse - du vil ikke være i tvil om at noe er galt om dette skjer) og den vil nok føles doven.

En venøs trombe vil kunne gi lettere symptomer; rød, varm og hoven arm, men ikke så sterke smerter.

Utfra hva du beskriver høres det ikke ut som hverken venøs eller arteriell trombe, men rett og slett symptomer som forbindes med en skikkelig senebetennelse. Sørg for å holde armen lett i bevegelse uten å anstrenge den:-) Og ta deg en tur til legen om du ikke blir bedre.

Lykke til!

Tusen takk for svar.

Stakk til doktoren, jeg. Ingen blodpropp mente han, "bare" en betennelse. Må innrømme at jeg ble litt lettet. Bare så J***** surt den siste mnd. før eksamen. Ikke lett å ta notater eller skrive oppgaver nå.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Stakk til doktoren, jeg. Ingen blodpropp mente han, "bare" en betennelse. Må innrømme at jeg ble litt lettet. Bare så J***** surt den siste mnd. før eksamen. Ikke lett å ta notater eller skrive oppgaver nå.

Be om å få en bekreftelse fra legen din, kanskje du kan søke om utsettelse, evt hjelpemidler på eksamen.

:-)

Skrevet

Hadde det vært blodpropp, ville du hatt så vanvittige smerter at du ikke hadde klart å foreta deg noe som helst.

Kreft i hånda kommer heller ikke "just like that". Du burde fått en time til legen din for å se på den. Har du betennelse fra før, kan det tenkes at den er årsaken til hovenheten.

Mest sannsynlig ikke noe å bli redd for, men ta deg en tur til legen og få det sjekket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...