Gjest kjempeglad for svar Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg bestilte en pakke med forsikring hos If i går. Damen var veldig pågående og gjorde det klart at det var et meget bra tilbud - så jeg sa ja takk, litt for fort dessverre. Det viser seg nå at jeg får den samme pakken, egentlig med bedre vilkår, til over 1000 kroner mindre i året. Er det noen mulighet for at jeg kan avbestille den første forsikringspakken? Er det noen "angrerett" når det gjelder slikt? En venn av meg nevnte noe om en lov som gjelder forsikring og at man når som helst kan bytte.. Er det sant? Mange spørsmål her nå, men jeg lurer veldig Håper noen vet!! 0 Siter
laban Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 For det første skal du vel sikkert få et eller annet skriftlig fra If før forsikringen starter formelt. Så lenge du ikke har undertegnet noe (og betalt), er det ingenting som begynner å løpe. Slik du beskriver det, høres det ut som du fikk tilbudet over telefon? I så fall får du vel papirer i posten om få dager. Da tar du kontakt og sier at det ikke blir aktuelt allikevel. For det andre er det full anledning til å bytte forsikringsselskap når man vil. Noen ganger vil det lønne seg økonomisk å vente til den skal fornyes. 0 Siter
Sofline Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Hvis du ikke har skrevet under på noe, hefter du ikke. Ring og si du ikke er interessert allikevel når du får papirene. Har du skrevet under, prøv allikevel å si du ikke vil ha den allikevel-det skader jo ikke å prøve (jeg vet ærlig talt ikke om angreloven gjelder her). 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Ble du oppringt av en selger? I så fall gjelder angrefrist på 14 dager. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Forsikringen er uansett ikke gyldig før du har sendt inn en underskrevet kontrakt så det går helt fint. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.