Gå til innhold

Avbestille forsikring?

Anbefalte innlegg

Gjest kjempeglad for svar
Skrevet

Jeg bestilte en pakke med forsikring hos If i går. Damen var veldig pågående og gjorde det klart at det var et meget bra tilbud - så jeg sa ja takk, litt for fort dessverre.

Det viser seg nå at jeg får den samme pakken, egentlig med bedre vilkår, til over 1000 kroner mindre i året.

Er det noen mulighet for at jeg kan avbestille den første forsikringspakken? Er det noen "angrerett" når det gjelder slikt?

En venn av meg nevnte noe om en lov som gjelder forsikring og at man når som helst kan bytte.. Er det sant?

Mange spørsmål her nå, men jeg lurer veldig :) Håper noen vet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første skal du vel sikkert få et eller annet skriftlig fra If før forsikringen starter formelt. Så lenge du ikke har undertegnet noe (og betalt), er det ingenting som begynner å løpe.

Slik du beskriver det, høres det ut som du fikk tilbudet over telefon? I så fall får du vel papirer i posten om få dager. Da tar du kontakt og sier at det ikke blir aktuelt allikevel.

For det andre er det full anledning til å bytte forsikringsselskap når man vil. Noen ganger vil det lønne seg økonomisk å vente til den skal fornyes.

Skrevet

Hvis du ikke har skrevet under på noe, hefter du ikke. Ring og si du ikke er interessert allikevel når du får papirene. Har du skrevet under, prøv allikevel å si du ikke vil ha den allikevel-det skader jo ikke å prøve (jeg vet ærlig talt ikke om angreloven gjelder her).

Gjest mallet
Skrevet

Ble du oppringt av en selger? I så fall gjelder angrefrist på 14 dager.

Skrevet

Forsikringen er uansett ikke gyldig før du har sendt inn en underskrevet kontrakt så det går helt fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...