Gå til innhold

Grønne fingre anybody?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frødilla tok overhånd i feb/mars, sådde inne og alt har spirt, begynner å bli krise å holde liv i alt, har prikla og planta en del om, men frågan er om jeg kan begynne å herde noe av sommerblomstene nå? Blomkarse/ertebl/chrysantemum/nicotiana/lobelia/petunia/tagetes/solsikke. Vårværet på Vestlandet er jo helt tragisk, temp 6-8 gr dagtid, 5 ca om kvelden. Har tidl. begynt herding tidlig på mai, men aldri i april.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Petunia, tagetes og solsikke tåler en del, så lenge de ikke står i iskald vind.

Du ser fort om det er for tidlig, henger de med nebbet er det bare å la dem være inne og så vente litt. De tåler å bli litt tufs èn gang.

Forleden satte jeg ut mine hjemmeproduserte petuniaer. Etter ei uke så det ut til at de hadde takka for seg, så jeg satte dem i ly mot en vegg (ikke for å være snill, men for å ha dem unna veien til jeg skulle plante noe annet i baljen de sto i)

To uker etter var de spreke som aldri før, og jeg har aldri harr så fine petuniaer som det året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...