nanchang Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Frødilla tok overhånd i feb/mars, sådde inne og alt har spirt, begynner å bli krise å holde liv i alt, har prikla og planta en del om, men frågan er om jeg kan begynne å herde noe av sommerblomstene nå? Blomkarse/ertebl/chrysantemum/nicotiana/lobelia/petunia/tagetes/solsikke. Vårværet på Vestlandet er jo helt tragisk, temp 6-8 gr dagtid, 5 ca om kvelden. Har tidl. begynt herding tidlig på mai, men aldri i april. 0 Siter
muriel Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Petunia, tagetes og solsikke tåler en del, så lenge de ikke står i iskald vind. Du ser fort om det er for tidlig, henger de med nebbet er det bare å la dem være inne og så vente litt. De tåler å bli litt tufs èn gang. Forleden satte jeg ut mine hjemmeproduserte petuniaer. Etter ei uke så det ut til at de hadde takka for seg, så jeg satte dem i ly mot en vegg (ikke for å være snill, men for å ha dem unna veien til jeg skulle plante noe annet i baljen de sto i) To uker etter var de spreke som aldri før, og jeg har aldri harr så fine petuniaer som det året. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.