Gå til innhold

hjeeelp. Festeblødning?? :0(

Anbefalte innlegg

Gjest redd,jeg.

Hadde et uhell med kondomen midt under eggløsning og attpåtil var dette i påsken og alle apotekene var stengt,slik at jeg ikke fikk kjøpt noen angrepille. Forventer ikke menstruasjon før på søndag. Men akkurat nå får jeg noe rosa på papiret etter å ha vært på toalettet. Jeg håper selvfølgelig at dette kan være en begynnende menstruasjon som kommer alt for tidlig,men vet at det også er noe som heter festeblødning.

Kan noen være så snille å fortelle meg når i en "syklus" en festeblødning eventuelt kan vise seg? Og er det noen som har hatt festeblødning som kan fortelle meg om farve, mengde og slike ting. Føler også at det skjer andre ting med kroppen min. Men det er litt vanskelig å forklare. Er akkurat som at det skjer noe merkelig inni meg. Helt nederst.langt inni "buken". Håper at dette bare er innbillning. Hvordan vet man at en festeblødning er en festeblødning? Noen med erfaring som kan svare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228338-hjeeelp-festebl%C3%B8dning-0/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

En festeblødning kommer ca 8 dager etter befruktningen, dvs ca dag 18-20 i syklusen.

Det er fordi et befruktet egg graver seg ned i livmoren på dette tidsupunktket.

Jeg hadde en slik blødning, men den var ganske liten. Bare litt rosa utflod i noen timer.

Eller så er det ganske vanlig å få en blødning omtrent når du skulle hatt mensen. Denne blødningen er somregel litt større, men ikke på langt nær så mye som en vanlig mens.

Legen min sa at årsaken til en slik blødning er at kroppen ennå ikke produserer nok svangerskapshormoner (progesteron) til å stoppe den normale syklusen helt. Det er ikke farlig.

Men skal du vite sikkert om du er gravid, så må du vente til IKM (den dagen du venter mensen) for å ta en test.

Jeg har vært gravid 3 ganger og hatt festeblødning med alle 3. Hos meg har blødningen kommet ca. den tiden jeg ventet mensen (men jeg har aldri hatt helt fast syklus).

Det begynner slik at jeg tror det er mensen som kommer. Det er liten, liten blødning. Nå sist tror jeg ikke det ble så mye at jeg trengte truseinnlegg en gang. Det varte i 2-3 dager og så sluttet det.

En festeblødning kommer ca 8 dager etter befruktningen, dvs ca dag 18-20 i syklusen.

Det er fordi et befruktet egg graver seg ned i livmoren på dette tidsupunktket.

Jeg hadde en slik blødning, men den var ganske liten. Bare litt rosa utflod i noen timer.

Eller så er det ganske vanlig å få en blødning omtrent når du skulle hatt mensen. Denne blødningen er somregel litt større, men ikke på langt nær så mye som en vanlig mens.

Legen min sa at årsaken til en slik blødning er at kroppen ennå ikke produserer nok svangerskapshormoner (progesteron) til å stoppe den normale syklusen helt. Det er ikke farlig.

Men skal du vite sikkert om du er gravid, så må du vente til IKM (den dagen du venter mensen) for å ta en test.

Der fikk jeg også svar på noe jeg har fundert litt på.

Hadde EL i midten av forrige uke, og sex. Begynnende menssmerter akkurat 7 dager etterpå, og oppdaga plutselig litt brun/rødt slim i trusa. Synes dette var litt rart, for forventer ikke mensen før denne helga, og har aldri opplevd dette før. Menssmertene er i nedre del av ryggen og i sidene mine ennå, men ikke blod så langt.

Hva som skjer vil jeg vel få svar på i helga, kanskje..

Om jeg får ordentlig mensen eller ikke, mener jeg..

Håper du får resultatet du håper på, "redd,jeg". Lykke til uansett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...