hjelpmegværsåsnill Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har vært sammen med samboeren min i to år til sommeren. Jeg flytta inn til han etter bare ei uke. Han er lam fra livet og sitter i rullestol. Alt har gått veldig bra med oss inntil nå de siste par mnd. I begynnelsen klina og koste vi mye og han tilfredsstilte meg. Vi hadde et mislykket samleie noen mnd ut i forholdet, og etter det ble det bare mindre og mindre seksuelt mellom oss. Tror jeg blei mest skuffa over at det ikke var som jeg hadde trodd(er vant med). Han er flau over kroppen sin(underlivet) overfor meg, og dette hjelper ikke særlig på mitt forhold til kroppen hans. Siste tiden har vi ikke hatt noe sex overhodet, vi kysser når vi treffes/skilles, men det er det, og det har blitt sjeldnere det også. Jeg veit ikke om det er pga dette at mine følelser for han har gått over, eller om det er fordi mine følelser er borte vi ikke har noe intimt sammen, men følelsene mine er ikke like sterke som i begynnelsen(som er normalt til en viss grad, men..) Vi snakket om det for en stund siden(han har også merka at ting ikke er som det var) og vi blei enige om at vi skulle se det an en stund, for å se om det bare er en bølgedal vi er inne i. Men jeg føler at vi lurer oss selv til å tro at det kan bli bedre, for det har jo blitt gradvis verre over lang tid.. I begynnelsen følte jeg at kommunikasjonen mellom oss var veldig god, at vi kunne snakke om alt, inkl følelser, men nå som ting har begynt å hangle, så ser jeg at det er bare de positive tingene vi snakket om, ikke problemene. Jeg veit ikke hva jeg trenger hjelp til her egentlig, men hvis noen har noen gode råd, setter jeg stor pris på det.. Er ganske rådvill, vi er gode venner, men jeg begynner å lure på om det er bare det vi er nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228344-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Vet ikke om jeg har noe klokt å bidra med her men... Det at man har sex sammen, er jo ofte den største forskjellen mellom et kjæresteforhold og et vennskapsforhold. Så jeg vil tro at det kan være vanskelig å få et kjæresteforhold til å fungere over lang tid hvis man ikke kan ha et sexliv! Særlig hvis man er forholdsvis ung, og / eller ikke har noe annet fundament som binder en sammen, som f.eks. felles barn, eller et langt samliv med felles minner og opplevelser. Jeg har ikke mye fakta om hvordan folk som er lamme fungerer seksuellt. Men logikken min sier meg at det er lite sannsynlig at de kan fungere "normalt" selvom de aldri så gjerne vil. Dette bekrefter du jo også i ditt innlegg. Dermed vil jeg si at du kanskje var litt naiv hvis du trodde, eller forventet, at du kunne ha et "vanlig" sexliv med en som var lam. Og hvis et aktivt sexliv var viktig for deg, så burde du kanskje ha forutsett at dette kunne bli et problem på sikt? Slik det er nå, så virker det som du har forhåpninger / forventninger til ham som han sannsynligvis ikke er istand til å innfri. Og for ham er det sikkert tungt å føle at han er en skuffelse for deg, og vite at han ikke kan tilby deg det du savner. Og dette tror jeg også er kilden til problemene i forholdet deres: Det er ikke samsvar mellom det du ønsker, og det han kan tilby. Og derfor blir dere frustrerte begge to. At det var bedre i begynnelsen av forholdet, er jo ikke så rart. Når man er nyforelsket og alt er spennende, så anstrenger man seg gjerne litt ekstra for å gjøre partneren til lags, Også seksuellt. Men hvis kjæresten din har liten eller ingen evne til å nyte sex selv, så blir jo dette mest en handling han gjennomfører for din skyld. Og hvis han da opplever at at hans innsats likevel ikke lever opp til det du vil ha, så er det nok ikke lett å holde motivasjonen og innsatsviljen oppe. Mitt eneste råd til deg er at du finner ut med deg selv hva du egentlig ønsker deg. Og om det er realistisk at samboeren din kan gi deg dette. Og hvis du finner ut at det han kan tilby er nok, så tror jeg din utfordring vil ligge i å overbevise ham om nettopp dette! Siden selvtilliten hans rundt kropp og seksualitet er såpass dårlig, så må du nok belage deg på rollen som den pågående part som oppmuntrer til å holde et sexliv igang. For jeg vil tro at han trenger svært mye bekreftelse fra deg for å føle at han er "bra nok" Og at han svært lett vil miste motivasjonen hvis du legger lista for høyt.. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228344-hjelp/#findComment-1724600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.