Gå til innhold

Hva betyr snerpete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde nettopp en diskusjon her om begrepet snerpete. Hva er en snerpete kvinne? Jeg mener det er en kvinne som er "gnien på dyden sin", men vedkommende jeg diskuterte med mente det var en horete kvinne.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• citygirl

8

• Lillemus

7

• amerikafareren

5

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Snerpete er å påpasselig med bl.a. dyden sin, sånn jeg forstår det. Kanskje også litt nøye på alle ting, forsiktig med alkohol, liker ikke på kanten-vitser etc etc.

Men kanskje jeg har misforstått:-)

Skrevet

Snerpete er å påpasselig med bl.a. dyden sin, sånn jeg forstår det. Kanskje også litt nøye på alle ting, forsiktig med alkohol, liker ikke på kanten-vitser etc etc.

Men kanskje jeg har misforstått:-)

Jeg er helt enig med deg, det er hva jeg tenker når jeg hører ordet snerpete også.

Mary Poppins
Skrevet

Venninnen din tar ihvertfal helt feil.

amerikafareren
Skrevet

Snerpete kvinne er i hvert fall ikke horete. Hun er ikke bare gnien på dyden sin, men synes også at alle andre skal være det. Hun er gjerne avholdsmenneske, legger seg til riktig tid om kvelden og ser på de riktige tv-programmene. Hun liker ikke grove vitser og går ikke og tar seg en lønningspils. Hun er bedømmende overfor alt og alle og har det egentlig ikke greit med seg selv.

Jeg har en bekjent i tankene som er den mest snerpete jeg har har møtt.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, det er hva jeg tenker når jeg hører ordet snerpete også.

Ordboka er visst enig med oss.

"snerp|et a2 el. ~ete a3 som lett tar moralsk anstøt en s- gammel frøken "

Mye bedre å bli kalt snerpe enn hore med andre ord:-)

amerikafareren
Skrevet

Snerten har jeg hørt om kvinner som er "lette på tråden" eller kvikke og kjappe. Kan det være en sammenblanding her. Snerpete betyr det motsatt av horete.

Skrevet

Enig med citygirl.

amerikafareren
Skrevet

Ordboka er visst enig med oss.

"snerp|et a2 el. ~ete a3 som lett tar moralsk anstøt en s- gammel frøken "

Mye bedre å bli kalt snerpe enn hore med andre ord:-)

Nå ja jeg vil ikke bli kalt noen av delene;) Ikke vil jeg være prippen frøken heller.

Skrevet

Nå ja jeg vil ikke bli kalt noen av delene;) Ikke vil jeg være prippen frøken heller.

Nei, du sier noe der.

Men om man må velge seg pest eller kolera...

*s*

Skrevet

Snerten har jeg hørt om kvinner som er "lette på tråden" eller kvikke og kjappe. Kan det være en sammenblanding her. Snerpete betyr det motsatt av horete.

Herover brukes "snerten" om ei som er fin, pen, smart i tøyet etc.

Det betegner ikke en persons seksuelle tilbøyligheter.

amerikafareren
Skrevet

Nei, du sier noe der.

Men om man må velge seg pest eller kolera...

*s*

Da sier man som Ole Brumm 'ja takk begge deler' og blir både horete og snerpete på engang;)

Skrevet

Da sier man som Ole Brumm 'ja takk begge deler' og blir både horete og snerpete på engang;)

*gliser*

Skrevet

Venninnen din tar ihvertfal helt feil.

Det er _ikke_ min venninne det er snakk om! *Grøss* ;o)

amerikafareren
Skrevet

Herover brukes "snerten" om ei som er fin, pen, smart i tøyet etc.

Det betegner ikke en persons seksuelle tilbøyligheter.

Ja jeg er klar over det, men jeg har hørt snerten brukt av mannfolk med tilhørende flir. Tror ikke det er vanlig bruk av ordet, men at dama er fin, kvikk og .......noe du skal forestille deg. Ikke horete nei, men nei jeg gir opp å forklare;)

Skrevet

Vedkommende tar ihvertfall feil! Betyr det ikke noe sånn som prippen, da?

Skrevet

Vedkommende tar ihvertfall feil! Betyr det ikke noe sånn som prippen, da?

Måtte sjekke synonymordboka og der står det "se dydig". Nemlig.

Aner ikke hva fyren røla med, han påsto at i rettskrivingsordboka sto det at snerpet betydde shabby...

Skrevet

Ja jeg er klar over det, men jeg har hørt snerten brukt av mannfolk med tilhørende flir. Tror ikke det er vanlig bruk av ordet, men at dama er fin, kvikk og .......noe du skal forestille deg. Ikke horete nei, men nei jeg gir opp å forklare;)

Kanskje vi skulle få en mannlig kommentar på dette;

Hva betyr det når dere kaller damer snertne?

*lol*

Er dere bare hyggelige, eller ligger det noe bak?

Skrevet

Kanskje vi skulle få en mannlig kommentar på dette;

Hva betyr det når dere kaller damer snertne?

*lol*

Er dere bare hyggelige, eller ligger det noe bak?

Om en mann omtaler en kvinne som snerpete er det nok i 100% av tilfellene ikke vennlig ment. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...