Gjest sassbond Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Vedkommende tar ihvertfall feil! Betyr det ikke noe sånn som prippen, da? Jeg oppfatter deg som litt snerpete. 0 Siter
citygirl Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Om en mann omtaler en kvinne som snerpete er det nok i 100% av tilfellene ikke vennlig ment. ;o) Ikke snerpete - snerten! Vesensforskjell :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg er helt enig med deg, det er hva jeg tenker når jeg hører ordet snerpete også. Hm, jeg har ikke tenkt at det har noe med dyden å gjøre... 0 Siter
Prozak Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Vedkommende tar så feil som det går an å gjøre. Det betyr det stikk motsatte :-) Jeg blir litt overrasket over folk som tar feil på sånt. Er ikke dette et eksempel på automatisk allmennskunnskap, da? Går det an å ikke ha fått med seg slikt? (Jfr. en tidligere ralling av undertegnede, om en bekjent som aldri hadde hørt om lillebjørn nilsen, og som ikke visste forskjellen på et fylke og en kommune - i en alder av 26 år.) ".............................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Ikke snerpete - snerten! Vesensforskjell :-) Da må du endre fra snerpete til snerten i overskrifta også da vet du! ) 0 Siter
cecily Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg hadde aldri kommet på å linke snerpete med noe seksuelt, mer jålete småsur og fisefin på ting enn det å være prippen. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg hadde aldri kommet på å linke snerpete med noe seksuelt, mer jålete småsur og fisefin på ting enn det å være prippen. Enig. 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg tenker at en snerpete dame er en sur gammel prippen kjerring. Men at det hadde noe med dyden å gjøre, det visste jeg ikke. 0 Siter
Gemini Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Vedkommende tar så feil som det går an å gjøre. Det betyr det stikk motsatte :-) Jeg blir litt overrasket over folk som tar feil på sånt. Er ikke dette et eksempel på automatisk allmennskunnskap, da? Går det an å ikke ha fått med seg slikt? (Jfr. en tidligere ralling av undertegnede, om en bekjent som aldri hadde hørt om lillebjørn nilsen, og som ikke visste forskjellen på et fylke og en kommune - i en alder av 26 år.) ".............................................." Hvilken øde øy uten bøker, telefon, strøm, aviser og menneskelig selskap hadde han vokst opp på? 0 Siter
Prozak Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Hvilken øde øy uten bøker, telefon, strøm, aviser og menneskelig selskap hadde han vokst opp på? Holmlia :-) "..................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 En snerpe er en moralist som synes at hun vet best ) 0 Siter
fresja Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Herover brukes "snerten" om ei som er fin, pen, smart i tøyet etc. Det betegner ikke en persons seksuelle tilbøyligheter. Her sier man "snerten bil" gjerne om en liten bil, som passer bra for en singel jente! 0 Siter
morsan Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Vedkommende tar så feil som det går an å gjøre. Det betyr det stikk motsatte :-) Jeg blir litt overrasket over folk som tar feil på sånt. Er ikke dette et eksempel på automatisk allmennskunnskap, da? Går det an å ikke ha fått med seg slikt? (Jfr. en tidligere ralling av undertegnede, om en bekjent som aldri hadde hørt om lillebjørn nilsen, og som ikke visste forskjellen på et fylke og en kommune - i en alder av 26 år.) ".............................................." Jeg har til og med hørt om enkelte som ikke visste at vi har TV-lisens!! ;-) 0 Siter
fresja Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Har kun hørt ordet slik du og de andre her tolker det, altså omtrent det motsatte av horete. Og jeg husker langt tilbake... Dersom hun du kranglet med var meget ung, hadde hun vel ikke så mye peiling på et ord som nok var mer i bruk før. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Har kun hørt ordet slik du og de andre her tolker det, altså omtrent det motsatte av horete. Og jeg husker langt tilbake... Dersom hun du kranglet med var meget ung, hadde hun vel ikke så mye peiling på et ord som nok var mer i bruk før. Jeg kranglet med en _han_ i 60-årene. ) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har til og med hørt om enkelte som ikke visste at vi har TV-lisens!! ;-) LOL ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg oppfatter deg som litt snerpete. Javel. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Jeg tenker at en snerpete dame er en sur gammel prippen kjerring. Men at det hadde noe med dyden å gjøre, det visste jeg ikke. Slik har jeg også oppfattet det. Men en lærer stadig noe nytt her på DOL! 0 Siter
Gyda Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Jeg tolker det ikke verken sånn eller sånn. Snerpete - da tenker jeg på en sær (gjerne gammel), "jeg vet best"-kvinne. "Gnien på dyden sin" - da vil jeg heller kalle henne dydig eller prippen. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Når jeg hører ordet snerpete, ser jeg for meg en inntørket gammel kjerring på 60+ med strengt konservativ personlig moral, skulende blikk og blyantstreklepper ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.