Gå til innhold

Hva betyr snerpete?

Anbefalte innlegg

Gjest sassbond
Skrevet

Vedkommende tar ihvertfall feil! Betyr det ikke noe sånn som prippen, da?

Jeg oppfatter deg som litt snerpete.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• citygirl

8

• Lillemus

7

• amerikafareren

5

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Om en mann omtaler en kvinne som snerpete er det nok i 100% av tilfellene ikke vennlig ment. ;o)

Ikke snerpete - snerten!

Vesensforskjell :-)

hare1365380455
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, det er hva jeg tenker når jeg hører ordet snerpete også.

Hm, jeg har ikke tenkt at det har noe med dyden å gjøre...

Skrevet

Vedkommende tar så feil som det går an å gjøre. Det betyr det stikk motsatte :-)

Jeg blir litt overrasket over folk som tar feil på sånt. Er ikke dette et eksempel på automatisk allmennskunnskap, da? Går det an å ikke ha fått med seg slikt? (Jfr. en tidligere ralling av undertegnede, om en bekjent som aldri hadde hørt om lillebjørn nilsen, og som ikke visste forskjellen på et fylke og en kommune - i en alder av 26 år.)

".............................................."

Skrevet

Ikke snerpete - snerten!

Vesensforskjell :-)

Da må du endre fra snerpete til snerten i overskrifta også da vet du! :o)

Skrevet

Jeg hadde aldri kommet på å linke snerpete med noe seksuelt, mer jålete småsur og fisefin på ting enn det å være prippen.

hare1365380455
Skrevet

Jeg hadde aldri kommet på å linke snerpete med noe seksuelt, mer jålete småsur og fisefin på ting enn det å være prippen.

Enig.

Skrevet

Jeg tenker at en snerpete dame er en sur gammel prippen kjerring. Men at det hadde noe med dyden å gjøre, det visste jeg ikke.

Skrevet

Vedkommende tar så feil som det går an å gjøre. Det betyr det stikk motsatte :-)

Jeg blir litt overrasket over folk som tar feil på sånt. Er ikke dette et eksempel på automatisk allmennskunnskap, da? Går det an å ikke ha fått med seg slikt? (Jfr. en tidligere ralling av undertegnede, om en bekjent som aldri hadde hørt om lillebjørn nilsen, og som ikke visste forskjellen på et fylke og en kommune - i en alder av 26 år.)

Hvilken øde øy uten bøker, telefon, strøm, aviser og menneskelig selskap hadde han vokst opp på?

Skrevet

Hvilken øde øy uten bøker, telefon, strøm, aviser og menneskelig selskap hadde han vokst opp på?

Holmlia :-)

"..................................."

Skrevet

En snerpe er en moralist som synes at hun vet best :o)

Skrevet

Herover brukes "snerten" om ei som er fin, pen, smart i tøyet etc.

Det betegner ikke en persons seksuelle tilbøyligheter.

Her sier man "snerten bil" gjerne om en liten bil, som passer bra for en singel jente!

Skrevet

Jeg har til og med hørt om enkelte som ikke visste at vi har TV-lisens!! ;-)

Skrevet

Har kun hørt ordet slik du og de andre her tolker det, altså omtrent det motsatte av horete. Og jeg husker langt tilbake...

Dersom hun du kranglet med var meget ung, hadde hun vel ikke så mye peiling på et ord som nok var mer i bruk før.

Skrevet

Har kun hørt ordet slik du og de andre her tolker det, altså omtrent det motsatte av horete. Og jeg husker langt tilbake...

Dersom hun du kranglet med var meget ung, hadde hun vel ikke så mye peiling på et ord som nok var mer i bruk før.

Jeg kranglet med en _han_ i 60-årene. :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har til og med hørt om enkelte som ikke visste at vi har TV-lisens!! ;-)

LOL ;-)

Skrevet

Jeg oppfatter deg som litt snerpete.

Javel.

Skrevet

Jeg tenker at en snerpete dame er en sur gammel prippen kjerring. Men at det hadde noe med dyden å gjøre, det visste jeg ikke.

Slik har jeg også oppfattet det. Men en lærer stadig noe nytt her på DOL!

Skrevet

Jeg tolker det ikke verken sånn eller sånn.

Snerpete - da tenker jeg på en sær (gjerne gammel), "jeg vet best"-kvinne.

"Gnien på dyden sin" - da vil jeg heller kalle henne dydig eller prippen.

Skrevet

Når jeg hører ordet snerpete, ser jeg for meg en inntørket gammel kjerring på 60+ med strengt konservativ personlig moral, skulende blikk og blyantstreklepper ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...