msl Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Hei. Skal nå i siste lita begynne å pusse opp et soverom. Har termin førstkommende tirsdag 27. mars. Vi MÅ pusse ned et tregulv og lakke det (med vannbasert lakk, vi har i tillegg lyst til å male veggene. Gasser lakken og malinga lenge etter? Hvor lenge må man vente før det er forsvarlig å ha en baby sovende der? Grunn til at jeg spør er at jordmoren jeg går hos sa at en seng som var malt med oljemaling burde gasse fra seg i 2 måneder før bruk. Er det først og fremst krybbedød man er redd for i forbindelse med dette eller? Vi har et soverom i kjelleren og, men jeg har fått det for meg at jeg ikke vil ha babyen i kjelleren. På forhånd tusen takk for svar! Vil også takke dere for tidligere supre, beroligende svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22837-vannbasert-gulvlakk-og-maling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Det er riktig at både barnesengen og et evt. nymalt soverom bør stå en god stund før det tas i bruk. Nøyaktig hvor lenge som er anbefalt, synes jeg du skal spørre et fagmenneske om (maler/personalet i maleforretningen). Man tenker ikke på faren for krybbedød, her ser man ingen sammenheng. Det er avgasser,som ikke nødvendigvis lukter, man er engstelig for. Man vet at vannbaserte malinger/latexmaling avgir gasser i lang tid etter at lukten er ute av rommet. Å sove i kjelleren er i utgangspunktet ikke skadelig. Det dere bør tenke på, er om det er fukt i kjelleren, evt. mugg. Det er slettes ikke bra, med tanke på utvikling av allergi. Utluftingsmuligheter må også tas i betraktning når man velger soverom. Det samme gjelder rømningsmuligheter, med tanke på brann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22837-vannbasert-gulvlakk-og-maling/#findComment-97174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.