Gå til innhold

Menn og følelser

Anbefalte innlegg

Kvinnen med utopiene

Jeg mener ikke det. Jeg har ingen problemer med å vise følelser. Men jeg gråter sjelden.

Men jeg ser jo hvordan andre menn er, og hvordan menn alltid har vært, hvordan vi velger yrker, hvordan vi lever.

Det har alltid vært sånn.

Hmm. Men er det sånn at du holder igjen, eller har lært deg å ikke gråte når det ikke "passer seg"? Eller har du rett og slett ikke den trangen?

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

31

• ShitDiddelyDo

11

• mil1365380270

4

• Klara Q

2

Jeg er ikke kvinne da men kan si dette, jeg er følelsesmenneske, på godt og vondt. Har da blitt akseptert fordet men tror det er sånn med menn at enten er man så ekstrem at man ikke klarer å kontrollere det eller så skjuler man de følelsene du sikter til så godt det er mulig, og de aller fleste klarer å kontrollere. Bare sånn det er skrudd sammen. Er glad jeg er som jeg er selv om det har skapt noen problemer nå og da :)

Annonse

Kvinnen med utopiene

Jeg er ikke kvinne da men kan si dette, jeg er følelsesmenneske, på godt og vondt. Har da blitt akseptert fordet men tror det er sånn med menn at enten er man så ekstrem at man ikke klarer å kontrollere det eller så skjuler man de følelsene du sikter til så godt det er mulig, og de aller fleste klarer å kontrollere. Bare sånn det er skrudd sammen. Er glad jeg er som jeg er selv om det har skapt noen problemer nå og da :)

Jeg synes det er fint når menn kan vise følelser, men jeg skjønner hva du mener med å skape problemer. Jeg er et veldig følelsesmenneske, og viser dem kanskje litt mer enn det som er vanlig (har f.eks. begynt å gråte på jobben foran alle).

Kvinnen med utopiene

Min er sånn at han blir rørt til tårer av filmer og bryllupstaler. Han er mye "kaldere" når det gjelder gleder og sorger som angår oss direkte.

Det var pussig. Er det sånn at det blir litt mer "skummelt" når det er noe som angår han mer direkte da?

mil1365380270

Utløp for følelser er ikke bare grining. Aggresjon er også en måte å uttrykke følelser. Og på det området er menn oss langt overlegne. Generelt.

Og noen mennesker er mer sentimentale enn andre. Om det kommer av hormoner eller oppdragelse, vet jeg ikke. Vet bare at jeg er feminim, og er langt mindre sentimental enn enkelte menn jeg kjenner. Så det det kan ikke bare være hormoner.

Tror det har mer med aksept å gjøre, hva man tillater seg/gidder å føle. En kan bli forbannet når bilen punkterer, en annen blir deppa. Like ille for begge, man bare tar det ut på forskjellig måte.

Kvinnen med utopiene

Utløp for følelser er ikke bare grining. Aggresjon er også en måte å uttrykke følelser. Og på det området er menn oss langt overlegne. Generelt.

Og noen mennesker er mer sentimentale enn andre. Om det kommer av hormoner eller oppdragelse, vet jeg ikke. Vet bare at jeg er feminim, og er langt mindre sentimental enn enkelte menn jeg kjenner. Så det det kan ikke bare være hormoner.

Tror det har mer med aksept å gjøre, hva man tillater seg/gidder å føle. En kan bli forbannet når bilen punkterer, en annen blir deppa. Like ille for begge, man bare tar det ut på forskjellig måte.

Jeg tror også det har mer med aksept å gjøre enn hormoner.

Men tror du aggresjon er en "sunn" følelse på lik linje med andre?

Annonse

mil1365380270

Jeg tror også det har mer med aksept å gjøre enn hormoner.

Men tror du aggresjon er en "sunn" følelse på lik linje med andre?

Kommer an på hvordan du bruker det. Tror ikke det er sundt å sitte og sippe til Hotel Cæsar hver dag heller ;-)

Kvinnen med utopiene

Kommer an på hvordan du bruker det. Tror ikke det er sundt å sitte og sippe til Hotel Cæsar hver dag heller ;-)

Hehe, nei det har du nok rett i. Jeg vet ikke helt om jeg tror det er så sunt å se på Hotel Cæsar i det hele tatt jeg da.

Jeg synes det er fint når menn kan vise følelser, men jeg skjønner hva du mener med å skape problemer. Jeg er et veldig følelsesmenneske, og viser dem kanskje litt mer enn det som er vanlig (har f.eks. begynt å gråte på jobben foran alle).

Vet hva du mener, å gråte er ofte sett på som den ultimate følelsen men det finnes så mange andre ting som også...

Kvinnen med utopiene

Vet hva du mener, å gråte er ofte sett på som den ultimate følelsen men det finnes så mange andre ting som også...

Det har du helt rett i.

Jeg synes også det er interssant å se hvor mye man bruker ordet "føle". jeg sier ofte at "jeg føler at det er slik" i tilfeller hvor andre aksnkej ville sagt "jeg mener det er slik".

mil1365380270

Hehe, nei det har du nok rett i. Jeg vet ikke helt om jeg tror det er så sunt å se på Hotel Cæsar i det hele tatt jeg da.

Voksne folk tar ikke skade av det. De som mener Hotel Cæsar og det andre som går nå er så ille, kan umulig å fått med seg fjernsynsteateret. Forskjellen er at det var staten som ga oss fiiinkultur før, nå er det private.

Kvinnen med utopiene

Voksne folk tar ikke skade av det. De som mener Hotel Cæsar og det andre som går nå er så ille, kan umulig å fått med seg fjernsynsteateret. Forskjellen er at det var staten som ga oss fiiinkultur før, nå er det private.

jeg mente ikke det å ta skade av programmet som sådan. Jeg bare synes det er usmakelig. Men nå har jeg heller ikke TV da...

mil1365380270

jeg mente ikke det å ta skade av programmet som sådan. Jeg bare synes det er usmakelig. Men nå har jeg heller ikke TV da...

Ikke TV - tøft! Prøvde uten i 4 mnd, men så måtte jeg krype til korset. Bodde alene da, hadde kanskje vært annerledes nå. Men det er litt deilig å rømme inn i TV-verdenen, slippe å engasjere seg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...