Gjest (Anonymous) Skrevet 22. mars 2001 Skrevet 22. mars 2001 Hei Takk for svar angående hypokondri lett depresjon. Jeg ble litt skeptisk til å prøve Johannesurt da jeg etter¨å ha lest tidligere innlegg stod at man må bruke det 6 mnd og at det har vært observert farlige bivikninger som hjerneblødning. Også at noen er blitt verre. Mitt tilfelle blir av psykolog betegnet som lett og forårsaket av ytre omstendighet. Han mener jeg snart vil være bra. Jeg er tungsindig på morgenen og våkner veldig tidlig. Jeg har gått i kognitiv terapi og er kvitt angsten veldig mye,gått i 1 mnd. Så nå gjennstår depresjonen. Bør jeg stole på psykologen som sier jeg blir 100 % bra om noen få mnd.Jeg er 35 år og har aldri vært deprimert før. Han sier jeg ikke blir noen kroniker, og det er vel sant siden jeg ikke har merket dette før. Bør jeg kanskje unngå Johannesurt likevel hvis det er så at jeg må gå på det noen mnd, og depresjonen mest sannynlig er borte i løpet av våren. Tusen takk for svar tidligere i dag. Jeg håper du tar deg tid til å svare på dette. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mars 2001 Skrevet 22. mars 2001 Jeg ser ingen god faglig grunn til å bruke Johannesurt i stedet for skikkelig antidepressiv medisin. Det er riktig at anbefalt behandlingstid for førstegangs depresjon er 9 mnd. Dette for å redusere risikoen for tilbakefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.