Gå til innhold

NHD Johannesurt igjen

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei

Takk for svar angående hypokondri

lett depresjon. Jeg ble litt skeptisk til å prøve Johannesurt da jeg etter¨å ha lest tidligere innlegg stod at man må bruke det 6 mnd og at det har vært observert farlige bivikninger som hjerneblødning. Også at noen er blitt verre. Mitt tilfelle blir av psykolog betegnet som lett og forårsaket av ytre omstendighet. Han mener jeg snart vil være bra. Jeg er tungsindig på morgenen og våkner veldig tidlig. Jeg har gått i kognitiv terapi og er kvitt angsten veldig mye,gått i 1 mnd. Så nå gjennstår depresjonen. Bør jeg stole på psykologen som sier jeg blir 100 % bra om noen få mnd.Jeg er 35 år og har aldri vært deprimert før. Han sier jeg ikke blir noen kroniker, og det er vel sant siden jeg ikke har merket dette før. Bør jeg kanskje unngå Johannesurt likevel hvis det er så at jeg må gå på det noen mnd, og depresjonen mest sannynlig er borte

i løpet av våren.

Tusen takk for svar tidligere i dag. Jeg håper du tar deg tid til å svare på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22838-nhd-johannesurt-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg ser ingen god faglig grunn til å bruke Johannesurt i stedet for skikkelig antidepressiv medisin.

Det er riktig at anbefalt behandlingstid for førstegangs depresjon er 9 mnd. Dette for å redusere risikoen for tilbakefall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22838-nhd-johannesurt-igjen/#findComment-97210
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...