Gå til innhold

Hjelp til tannlegeregning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 20 år uten hull har jeg fått kjempeproblemer med tennene. Flere må rotfylles, tann har knukket helt inntil benet, betennelse i stifttann osv osv. I værste fall risikerer jeg bro på 3-4 tenner.

Summen vil trolig komme oppi min. 30.000 og jeg har et kjempeproblem økonomisk.

Iflg tannlege fikk man ikke støtte såsant det ikke foreligger spesifikk sykdom.

Og man får jo bare høre man har "vannskjøttet" tenne sine og mistenkt for å knaske godterier. Vel det stemmer ikke i mitt tilfelle.

Hun mente det ikke var noe vits i å kontakte trygdekontoret.

En bekjent sa det motsatte, at så lenge man får et prisoverslag kan man ta dette med til trygdekontoret og vurdere saken. Hvor stort beløp som evnt. ville dekkes var jo avhengig av inntekt.

Jeg er nå 100% sykemeldt pga ryggprolaps og har også her utgifter mht gjevnlig lege, utredning, sykehus/undersøkelser osv. Har jo selvfølgelig ingen mulighet til å ta meg ekstrajobb.

Noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er sosialkontoret som avgjør dette, du må ta med prisoverlag også beregner de om du skal få støtte utifra inntekt, som du sier. Verdt et forsøk.

Gjest uten_tenner
Skrevet

Hei

Ja det er skikkelig tøft med høye tannlegeregninger.

Selv har jeg måttet trekke nesten alle jekslene mine det siste året og må sette inn protese.

Regningen, ja den nermer seg vel 35.000.

Før det er summen i kroner og øre svimlende høyt

Problemet er at jeg ikke har noen sykdom som har noe navn.

Jeg har bare så vondt i tennene mine (uten synlig grunn) at jeg må trekke de.

Det er nok desverre slik at det kun er de som lider av en eller eller annen sykdom som feks sjøgren, eller er transplantert som får dekket utgifter til tannlegen.

Tannlegen min sa det var liten vits i å søke, alikevel kontaktet jeg trygdekontoret på eget iniativ.

Fikk det samme svaret.... nesten umulig hvis man ikke har en sykdom å slenge i bordet med.

Skrevet

Hei

Ja det er skikkelig tøft med høye tannlegeregninger.

Selv har jeg måttet trekke nesten alle jekslene mine det siste året og må sette inn protese.

Regningen, ja den nermer seg vel 35.000.

Før det er summen i kroner og øre svimlende høyt

Problemet er at jeg ikke har noen sykdom som har noe navn.

Jeg har bare så vondt i tennene mine (uten synlig grunn) at jeg må trekke de.

Det er nok desverre slik at det kun er de som lider av en eller eller annen sykdom som feks sjøgren, eller er transplantert som får dekket utgifter til tannlegen.

Tannlegen min sa det var liten vits i å søke, alikevel kontaktet jeg trygdekontoret på eget iniativ.

Fikk det samme svaret.... nesten umulig hvis man ikke har en sykdom å slenge i bordet med.

Stakkars deg!

Nei det er helt vanvittig at det ikke finnes en eller annen form for øvre tak mht utgifter, også sett i forhold til inntekt. Hadde man i det minste fått årlig sjekk til en rimelig penge hadde nok fler fått sjekket tennene sine regelmessig. det er jo flere land som har dette.

Jeg ble beskyldt for å spise masse godteri, hvilket jeg ikke gjør. Tok all verdens blodprøver for å se om det var noe jeg manglet eller som kunne forårsake disse problemene. men alt er fint. Så snakker jeg med en homøopat som nærmest tar ordene ut av munnen på meg. Alt hun sier får brikkene til å falle på plass. Det er også frustrende når man av en instans ikke blir trodd, men nærmest mistenkeliggjordt, mens en annen instans helt klart ser hvor problemet ligger. Det er ikke bare renhold og flour alene som holder tennene friske.

Nei, de sier jo at tannhelsen er blitt bedre, men at det er større og større sprik mht sosiale levevillkår.

Men jeg får gi det et forsøk.

Lykke til videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...