Gå til innhold

Selvangivelse. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelpe meg altså
Skrevet

Jeg har fått 3 kr. kilometeren når jeg har kjørt til jobb siden januar.

Skal det fylles ut noe på selvangivelsen ang. dette?? Skal jeg ha mer kjøregodtgjerdsle enn jeg alt har fått? Hører så mye rart.

Gud hjelpe meg for en peiling vi har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke fradrag på skatten for de kilometerne du får penger av arbeidsgiver til.

Gjest Hjelpe meg altså
Skrevet

Du får ikke fradrag på skatten for de kilometerne du får penger av arbeidsgiver til.

Allright.

That's all I needed to know.

Thanx :-)

Skrevet

Allright.

That's all I needed to know.

Thanx :-)

Jeg trekker tilbake det jeg sa, sånn delvis i hvertfall. Jeg leser nå i rettledningen at "besørger arbeidsgiver transporten og denne fordelen er skattefri, skal du ikke regne med denne strekningen".

Med andre ord: betaler du skatt av godtgjørelsen til kilometerne du får av arbeidsgiver, kan du godt trekke kjørselsfradrag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...