Gå til innhold

soya...soyamelk..

Anbefalte innlegg

Gjest batteri
Skrevet

hva er egentlig soya? vet at soyamelk er melk uten laktose, men kan den drikkes dersom jeg også skal unngå gjær,gluten,mugg..og andre ingredienser jeg skal unngå under en candida kur? hvis jeg er usikker på om jeg reagerer på muggsopp f.eks... det står at man bør unngå f.eks appelsin juice i det tilfellet, og jeg er ganske usikker på hva jeg egentlig kan spise/drikke...

leste også i en helsebok at soya(soyamelk...) skulle være veldig sunt..men skjønner ikke helt hva det er for noe..!?

hva i soyamelken er det jeg eventuelt kunne reagert på dersom jeg har candida allergi?skal gjennomføre en testdiett og kunne vært greit å vite...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soyamelk er laget av soyabønner. Det fins mange ulike typer som er tilsatt litt forskjellig, noen er helt naturell, andre er tilsatt kalsium, noen er tilsatt litt sukker eller andre smakstilsetninger. Du må altså lese innholdsfortegnelsen på hver enkelt pakke.

Skrevet

Jeg var nylig hos homøopat pga mulig melkeintolleranse og fikk anbefalt soyamelk.

Det har ingen ting med laktuoseredusert melk å gjøre. Soyamelk, er rikt på proteiner, er laget av soyabønner, og fins i ulike former - også faktisk med kakaosmak. Soyamelk kan trygt drikkes. Det samme med rismelk. Liker du kaffe med melk i syns jeg faktisk geitemelk er godt.

Jeg pleier å kjøpe ris- eller soyamelk som er tilsatt kalsium. Men aller best er faktisk havremelk, men her er jeg litt usikker mht candida.

Men skal du på kur FØR du har testet deg da?

Lykke til!

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Er det farre for muggsopp i appelsinjuice?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...