steiner Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Håper at dette er rett forum. For to dager siden mens jeg spiste et vanlig måltid fikk jeg veldige smerter bakerst i kjeven, samt at tennene der bake føltes veldig løse. (Det bør nevnes at jeg var hos tannlege for 2 måneder siden og fikk helsjekk, hvorav diagnosen var visdomstenner som bør opereres vekk samt at jeg hadde flere tegn på hull som burde pusses skikkelig.) I går begynte tannkjøttet fremst i nederste del av munnen og svi hele tiden. Smerten bake i kjeven var relativt borte, men like fullt tilstede. Denne smerten i fremste del av munnen har jeg ofte hatt opp igjennom livet (er 23 år for øyeblikket), men da jeg i dag tok en nærmere titt i speilet ble jeg litt skremt. Tannkjøttet i fremre nedre del er mørkerødt og har to hvite pusslignende (og jeg kvier meg for å si: kvise-aktige) under hver tann. De har blitt større utover dagen og måler nå ca 1-2mm hver. Jeg trodde først det var en betennelse grunnet dårlig tannpuss, men jeg pusser tennene gjerne 4 ganger om dagen, samt at jeg bruker tanntråd. Samtidig er ikke kjøttet rundt tennene mørkt. Selve tannkjøttet som holder tennene på plass ser friskt og pent ut. Det er nede i munnhulen at det mørke området brer seg. Forhåpentligvis vil det gå over, men lurer fælt på hva dette er. PÅ forhånd tusen takk for alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228420-betente-spyttkjertler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.