steiner Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Håper at dette er rett forum. For to dager siden mens jeg spiste et vanlig måltid fikk jeg veldige smerter bakerst i kjeven, samt at tennene der bake føltes veldig løse. (Det bør nevnes at jeg var hos tannlege for 2 måneder siden og fikk helsjekk, hvorav diagnosen var visdomstenner som bør opereres vekk samt at jeg hadde flere tegn på hull som burde pusses skikkelig.) I går begynte tannkjøttet fremst i nederste del av munnen og svi hele tiden. Smerten bake i kjeven var relativt borte, men like fullt tilstede. Denne smerten i fremste del av munnen har jeg ofte hatt opp igjennom livet (er 23 år for øyeblikket), men da jeg i dag tok en nærmere titt i speilet ble jeg litt skremt. Tannkjøttet i fremre nedre del er mørkerødt og har to hvite pusslignende (og jeg kvier meg for å si: kvise-aktige) under hver tann. De har blitt større utover dagen og måler nå ca 1-2mm hver. Jeg trodde først det var en betennelse grunnet dårlig tannpuss, men jeg pusser tennene gjerne 4 ganger om dagen, samt at jeg bruker tanntråd. Samtidig er ikke kjøttet rundt tennene mørkt. Selve tannkjøttet som holder tennene på plass ser friskt og pent ut. Det er nede i munnhulen at det mørke området brer seg. Forhåpentligvis vil det gå over, men lurer fælt på hva dette er. PÅ forhånd tusen takk for alle svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.