Gå til innhold

P ring og manglende mens

Anbefalte innlegg

Gjest snuppsi_24

Jeg har brukt nuvaring i snart 1 år,og er kjempefornøyd!! Det som er at i løpet av det siste halvåret så får jeg mindre og mindre mens i den ringfrie uken,men en sjelden gang blør jeg endel i 2 dager og enkelte ganger får jeg ikke blødning i det hele tatt,bare brunt og ekkel utflod.(Jeg er ikke gravid)Ser faktisk ut som om mens er på vei til å forsvinne,klager ikke på det jeg,men er det normalt? :) Lurer også på en annen ting,gynekologen sa jeg hadde noen vanncyster på venstre eggstokk som var helt ufarlig.I enkelte stillinger under sex så får jeg smerter i venstre side bare ved lett berøring,har dette en sammenheng?Kan det være cystene som gjør at det blir vondt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228443-p-ring-og-manglende-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med p-pille, p-plaster og p-ring vil menstruasjonen nesten alltid bli svakere, og hos enkelte forsvinner det helt. Det er ikke tegn paa noe unormalt og er faktisk enheldig bieffekt. Det skyldes at hormonet gestagen (det som er i tillegg til ethinyloestradiol) hindrer vekst av livmorslimhinnen. Vanncyster gaar som regel bort av seg selv, og spesielt 'p-prevensjon' hindrer dannelse av nye cyster. Jeg tror ikke smertene ved samleie har sammenheng med cystene, men nevn det for legen ved neste kontroll. Det kan vaere forandringer som gir slike smerter, jeg tenker paa den godartede tilstanden endometriose med smaa blodcyster paa bukhinnen. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...