Gå til innhold

Hvor mye drikker dere iløpet av dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har alltid drukket mye vann pga en sykdom, men har ikke kroppen behov for fullt så mye væske, men litt mer enn hva som er normalt.

Men hva er normalt da?

Jeg spurte på sykehuset, men fikk forskjellige svar, alt fra 1 liter til 2.

Så hvor mye drikker du?

Jeg blir småsprø jeg av og tenke over hvor mye jeg skal ha inn, og hvor mye som skal ut ;-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

5

• Sofline

5

• Dorthe

3

• Prozak

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest øl er godt
Skrevet

I helgene går det minst en flaske vodka om dagen. Ellers et par six-pakker vil jeg tro

hare1365380455
Skrevet

Hei, hvordan er formen? Jeg vet ikke hvor mye jeg drikker, men jeg drikker i forbindelse med måltid (vann/te/melk) samt noen glass vann utenom. Jeg pleier å drikke et glass vann om morgenen når jeg står opp. (Litt vanskelig å si synes jeg.) :)

Gjest Shira12
Skrevet

Hei, hvordan er formen? Jeg vet ikke hvor mye jeg drikker, men jeg drikker i forbindelse med måltid (vann/te/melk) samt noen glass vann utenom. Jeg pleier å drikke et glass vann om morgenen når jeg står opp. (Litt vanskelig å si synes jeg.) :)

Det er vanskelig og tenke på alt man drikker, hvor mye og ofte osv.

Formen er grei nok igrunnen, men alt er voldsomt uvant!

Bruker lang tid på badet, og føler at jeg somler og styrer fælt på. Men de har lovet at det går seg til etter en stund :o)

Men har strenge beskjeder om og ta det med ro enda, og jeg er sååå rastløs! Men må vel følge legens ordre.

Gjest Shira12
Skrevet

I helgene går det minst en flaske vodka om dagen. Ellers et par six-pakker vil jeg tro

Øl er godt det ja, og når er det jo helg :o)

Skrevet

Det er vel også viktig HVA man drikker. Det sunneste er å drikke først og fremst rent VANN.

Jeg har hørt at ca. 3 liter vann om dagen skal være veldig bra.

Gjest Shira12
Skrevet

Det er vel også viktig HVA man drikker. Det sunneste er å drikke først og fremst rent VANN.

Jeg har hørt at ca. 3 liter vann om dagen skal være veldig bra.

Vann er det jeg drikker for og slukke tørsten. Evnt andre ting er for kosen sin del, kaffe o.l

fuji1365380447
Skrevet

Morgen: ett glass vann (tre dl), et glass melk (to dl) eller juice og en kopp te.

Formiddag: 6 dl vann

Lunsj: 2 dl jucie og 2 dl melk

Ettermiddag: 5 dl PepsiMax

Middag: et stort glass vann (5 dl) eller 5 dl alkoholfritt øl

Sen ettermiddag: 3 dl vann

Kveld: en kopp te (to dl)

Dette blir 3 liter per dag på en vanlig dag.

Hvis det er varmt eller jeg trener eller jobber hardt, så blir det fort en liter til med vann.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg er av de som drikker ekstremt mye. Jeg vil tro jeg ligger på 4-5 liter vann om dagen. Ikke noe mer, iallfall. Noen ganger kan jeg bytte ut litt av væsken med fun light-saft, juice, brus eller annet, men det er ikke så ofte.

Skrevet

Et par liter, tenker jeg. Har aldri målt nøyaktig.

".........................................."

Skrevet

Tror et par liter. Har ikke målt. Men jeg drikker endel vann i løpet av dagen.

Skrevet

Hvis man ikke trener eller sitter i badstu, og det ikke er steikende varm sommer, holder det med ca 1,5 liter. Svetter man ut mye på en eller annen måte bør man jo fylle på med ekstra væske. Jeg tror jeg får i meg ca 1,5 - 2 liter væske pr. dag, har blitt flinkere til å drikke i det siste :o)

Skrevet

For å opprettholde den riktige væskebalansen i kroppen skal man drikke til man tisser klart. Altså tisset er klart.

Det er iallefall det en kompis av meg som jobber som hjelpearbeider i forskjellige land har fått beskjed om av legene han jobber med.

Det er ikke hver dag jeg klarer dette, men som oftes. På slappe dager holder det med 2 liter rent vann og andre ganger som på sommeren hvor det er veldig varmt eller når jeg trener hardt kommer jeg fort opp i fire liter. Når man jobber foran en PC trenger man også ofte mer vann enn når man ikke gjør det. Hvorfor har jeg ikke peil på. Om du f.eks drikker en kopp kaffe skal du drikke to kopper vann for å kompensere for væsken kaffen drar ut av kroppen din.

Gjest Shira12
Skrevet

For å opprettholde den riktige væskebalansen i kroppen skal man drikke til man tisser klart. Altså tisset er klart.

Det er iallefall det en kompis av meg som jobber som hjelpearbeider i forskjellige land har fått beskjed om av legene han jobber med.

Det er ikke hver dag jeg klarer dette, men som oftes. På slappe dager holder det med 2 liter rent vann og andre ganger som på sommeren hvor det er veldig varmt eller når jeg trener hardt kommer jeg fort opp i fire liter. Når man jobber foran en PC trenger man også ofte mer vann enn når man ikke gjør det. Hvorfor har jeg ikke peil på. Om du f.eks drikker en kopp kaffe skal du drikke to kopper vann for å kompensere for væsken kaffen drar ut av kroppen din.

Det var en grei pekepinn og gå etter.

Vann er viktig for kroppen, og jeg drikker mye, men plutselig når jeg skulle passe på alt mulig ble jeg usikker på hva som er rett eller ikke.

Er vel sikkert litt individuellt hvor mye man trenger også.

Gjest Shira12
Skrevet

Et par liter, tenker jeg. Har aldri målt nøyaktig.

".........................................."

Jeg driver og måler litt og styrer nå nemlig, men ser ut som at ca 2 liter er en grei mengde.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er av de som drikker ekstremt mye. Jeg vil tro jeg ligger på 4-5 liter vann om dagen. Ikke noe mer, iallfall. Noen ganger kan jeg bytte ut litt av væsken med fun light-saft, juice, brus eller annet, men det er ikke så ofte.

Drakk så mye jeg tidligere også, men fikk beskjed om og kutte ned litt nå i en periode (pga sykdommen min)

Men flyr du ikke mye på do når du drikker så mye?

Skrevet

Jeg driver og måler litt og styrer nå nemlig, men ser ut som at ca 2 liter er en grei mengde.

Ja, det tror jeg også. Selvfølgelig - hvis jeg trener, så går det med minst en liter til.

"............................................"

Skrevet

Det var en grei pekepinn og gå etter.

Vann er viktig for kroppen, og jeg drikker mye, men plutselig når jeg skulle passe på alt mulig ble jeg usikker på hva som er rett eller ikke.

Er vel sikkert litt individuellt hvor mye man trenger også.

Ja, det er det helt sikkert. En mann på to meter og 100 kg som jobber med fysisk hardt arbeid trenger helt sikkert mer enn meg som er liten og har en stillesittende jobb. ;)

Skrevet

Jeg drikker altfor lite, sjelden mer enn en liter om dagen. Du skal ha i deg halvannen liter, gjerne to, mer i varmere strøk. Gravide nesten dobbelt så mye.

Skrevet

Vann er det jeg drikker for og slukke tørsten. Evnt andre ting er for kosen sin del, kaffe o.l

Kaffe er vanndrivende. Drikker du en kopp kaffe skal du drikke tilsvarende mye vann for at væskebalansen skal komme opp på null igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...