Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte for en god stund siden en bok over internett som jeg aldri fikk. Ifølge posten har de levert den til meg på døra mi, men det har de altså ikke gjort. De har etterlyst den, men gitt meg beskjed om at den ikke er funnet, og at det kun er avsender der har krav på erstatning.

Jeg sendte en mail til avsender (fant ikke tlf-nr) og forklarte situasjonen (dette etter at jeg hadde fått første regning med purregebyr). Jeg fikk ikke svar, og regnet med alt var i orden. Så får jeg ny regning i dag med trussel om inkasso.

Er det noen som vet om jeg har noen rettigheter i denne saken hvis avsender nekter å etterlyse/kreve erstatning for boka hos posten?

Videoannonse
Annonse
Gjest BattleClown
Skrevet

Ring forbrukerrådet.

Hvis Posten har levert boka på døra di, så har de vel også en signatur på at du har mottat boka.

Hvis boka gikk som vanlig post, så blir det litt verre.

Jeg har opplevd å få pakkevarsel nr. 2 uten å ha fått varsel nr. 1.

Så ting skjer på Posten.

Mange firmaer er litt raske og litt lite kundevennelige når de sender ut regninger, og her har de vel bare droppet all komunikasjon med deg, og nå regner de vel med at du føyer deg pga inkasso-kravet.

Skrevet

Ring forbrukerrådet.

Hvis Posten har levert boka på døra di, så har de vel også en signatur på at du har mottat boka.

Så ting skjer på Posten.

Mange firmaer er litt raske og litt lite kundevennelige når de sender ut regninger, og her har de vel bare droppet all komunikasjon med deg, og nå regner de vel med at du føyer deg pga inkasso-kravet.

Desverre så er det også blitt slik at det etter hvert begynner å bli en del forsendelser som "forsvinner" i postens leveranser.

Sier ikke at det er tilfelle i denne saken.

Gjest play.com anbefales!
Skrevet

Hvis pakken er levert på døra, skal du vel ha signert? i så fall må de jo finne ut at du ikke har mottatt noen pakke?

Bestill alt du kan fra Play.com Da jeg ikke fikk en film jeg hadde bestilt, og gav beskjed om det etter ca to uker, sendte de sporenstreks en ny film uten vederlag! Tror de må ha sendt den med ilpost også, for jeg hadde den bare to dager etter at jeg hadde gitt beskjed. Utrolig bra sevice!

Regner med at du har noen rettigheter, men aner ikke hvilke. Ring Forbrukerrådet!

Skrevet

Hvis du har gitt dem beskjed om at du ikke har fått den, så kan de ikke sende til inkasso. Har du ikke kvittert, så har du ikke fått den.

Hvis de har sendt pakken uregistrert eller som brev, så er det på eget ansvar.

Gjest Smukks
Skrevet

Noen postansatte er langfingrede, kansje andre koser seg med boka di? :)

Et annet alternativ er at en annen i din husstand har kvittert ut boka uten å gi deg beskjed?

Skrevet

Desverre så er det også blitt slik at det etter hvert begynner å bli en del forsendelser som "forsvinner" i postens leveranser.

Mamma sa i dag at hun hadde ventet hela uka på en pakke viktig medisin fra apoteket. Da hun ringte apoteket, fikk hun vite at hun var ikke den eneste. Apoteket var nedringt av fortvilte pillebrukere de siste dagene. Kanskje en hel postsekk med medisiner var forsvunnet. Eller tatt av noen pillemisbrukere...

Skrevet

Noen postansatte er langfingrede, kansje andre koser seg med boka di? :)

Et annet alternativ er at en annen i din husstand har kvittert ut boka uten å gi deg beskjed?

Dèt har jeg tenkt på ja. Det er ingen andre som har mottatt boka for meg. Og jeg vet jeg var hjemme hele dagen pakka visstnok skal ha vært levert, for jeg var syk den dagen.

Skrevet

Hvis du har gitt dem beskjed om at du ikke har fått den, så kan de ikke sende til inkasso. Har du ikke kvittert, så har du ikke fått den.

Hvis de har sendt pakken uregistrert eller som brev, så er det på eget ansvar.

Problemet er at posten påstår jeg har fått pakka (levert på døra), men jeg har selvsagt ikke kvitert for noe. Jeg må prøve å nevne det hvis de ikke gir seg.

Skrevet

Hvis pakken er levert på døra, skal du vel ha signert? i så fall må de jo finne ut at du ikke har mottatt noen pakke?

Bestill alt du kan fra Play.com Da jeg ikke fikk en film jeg hadde bestilt, og gav beskjed om det etter ca to uker, sendte de sporenstreks en ny film uten vederlag! Tror de må ha sendt den med ilpost også, for jeg hadde den bare to dager etter at jeg hadde gitt beskjed. Utrolig bra sevice!

Regner med at du har noen rettigheter, men aner ikke hvilke. Ring Forbrukerrådet!

Jeg bor i Danmark, og forbrukerrådet her tar ikke saker der varen kostet mindre enn 800 kr.

Høres ut som bra service ja.

Skrevet

Ring forbrukerrådet.

Så ting skjer på Posten.

Boka er ifølge posten levert på døra, så jeg skulle ha signert hvis det var noe.

Skrevet

Det virker veldig som tilfellet synes jeg. Postmannen har tastet inn at pakka er levert-pakka er ikke levert.

Skrevet

Problemet er at posten påstår jeg har fått pakka (levert på døra), men jeg har selvsagt ikke kvitert for noe. Jeg må prøve å nevne det hvis de ikke gir seg.

De har også påstått å ha ringt på hos meg for å levere pakke, men det har de ikke. De gadd ikke kjøre ut hit, og leverte rett på postkontoret fordi jeg angivelig ikke var til stede.

Men du får bare sende dem brev om at du ikke har mottatt, så skal det gå bra.

Skrevet

De har også påstått å ha ringt på hos meg for å levere pakke, men det har de ikke. De gadd ikke kjøre ut hit, og leverte rett på postkontoret fordi jeg angivelig ikke var til stede.

Men du får bare sende dem brev om at du ikke har mottatt, så skal det gå bra.

Det prøver jeg hvis jeg ikke får svar på mailen jeg har sendt på mandag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...