Gå til innhold

Opplysningsplikt ved salg av leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og selger leilighet om dagen, og tenker litt på dette. Det er jo diverse ting i leiligheten som kjøper bør vite om, men så lurer jeg på om jeg bør presse alt dette inn i første samtale eller om jeg kan vente med noe av det til senere? Men hva om de bare er på en liten visning og ikke noe mer før overtagelsen?

Selv om det er en knakende god leilighet så følte jeg at det ble litt mye fokusering på det negative fordi jeg liksom tenkte å være så veldig ærlig om alt som ikke er helt hundre.

Hva er vanlig praksis?

Og en annen ting... er det vanlig at man som eier av leilighet vet årstall på skifting av kledning, bytte av kjøkkeninnredning, skifting av røropplegg, bytte av det elektriske anlegget, alder på varmtvannstank, og alt sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg solgte min leilighet ble jeg jaget på dør da det var visning. Megleren ville ikke ha meg der fordi eieren normalt er alt for ærlig.

Passet meg bra.

Når jeg skal kjøpe igjen SKAL jeg snakke med eieren først.

Skrevet

Da jeg solgte min leilighet ble jeg jaget på dør da det var visning. Megleren ville ikke ha meg der fordi eieren normalt er alt for ærlig.

Passet meg bra.

Her er det ikke visning med megler.

Skrevet

Ville svart på det de spurte om, ellers har du vel fylt ut en egenmelding som følger visningspapirene ville jeg tro.

Dette med og vite årstall/datoer på det andre du spurte om ante ikke jeg noe om i det huset jeg solgte, det er vel irrelevant så lenge ting fungerer og er istand:-)

Med andre ord, så lenge du har gitt opplysninger så langt du kan er det ingen som kan komme tilbake med noe, men enig i at du burde fokusere på det positive om ikke spørsmålene kommer så lenge du har opgitt en egenerklæring:-)

Skrevet

Svar på det de spør om, og vær ærlig i egenmeldinga. Det er ikke vanlig å vite årstall på ditt og datt, men el osv. vet vel evt. vaktmester noe om....?

Skrevet

Svar på det de spør om, og vær ærlig i egenmeldinga. Det er ikke vanlig å vite årstall på ditt og datt, men el osv. vet vel evt. vaktmester noe om....?

Har ikke vaktmester.

Skrevet

Har ikke vaktmester.

OK. Så må de som evt. vil vite noe om det elektriske anlegget jo ta med seg elektriker. :-) Kjøkken og lignende kan de vel se når er fra (i hvertfall hvilket tiår).

Skrevet

Skrive ned og oppgi alle feil du vet om, enten det er viktig eller ikke, du vet aldri hva du kan få bruk for...

Skrevet

Skrive ned og oppgi alle feil du vet om, enten det er viktig eller ikke, du vet aldri hva du kan få bruk for...

Skrive ned hull i tapeten? Det er liksom bare sånne filleting...

Skrevet

Skrive ned hull i tapeten? Det er liksom bare sånne filleting...

Nei. Ikke det som er fullt synlig. Er du usikker på noe, så ta forbehold om at evt kjøper må se nøye på det. Alt av forbehold og opplysninger må være skriftlig varslet i salgsoppgaven.

Sist jeg solgte, så tok jeg forbehold om badet og evt fuktskader, og det var lurt. Det var bare en gipsplate som måtte byttes og noen fliser, men likevel.

Skrevet

Nei. Ikke det som er fullt synlig. Er du usikker på noe, så ta forbehold om at evt kjøper må se nøye på det. Alt av forbehold og opplysninger må være skriftlig varslet i salgsoppgaven.

Sist jeg solgte, så tok jeg forbehold om badet og evt fuktskader, og det var lurt. Det var bare en gipsplate som måtte byttes og noen fliser, men likevel.

Jepp, har skrevet det verste i egenerklæringen. :)

Skrevet

Passet meg bra.

Hjelper ikke å rømme leiligheten og overlate til megler å ikke si noe. Som selger er man også ansvarlig for de opplysninger megler gir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...