Gjest Elin Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Har så vondt/ubehagelig rundomkring halebenet når jeg sitter, er nå i uke 13 og sånn har jeg hatt det siden rundt uke 8. Slutten på dagen på jobben er verst, klarer ikke sitte ordentlig på rumpa, må sitte litt ut på siden, må ogå reise meg opp å stå i perioder. Syntes det er blitt verre nå, enn det var i begynnelsen. Hva kan det være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22856-vondt-n%C3%A5r-jeg-sitter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Jeg er ikke så sikker på hva det kan være, det du beskriver, men jeg synes i utgangspunktet at smerter som blir verre etterhvert, bør vurderes seriøst. Kanskje du bør få en ekstra legesjekk. Det høres ikke ut som bekkenløsningssmerter. Det sitter ikke i halebeinet, men lenger opp mot korsryggen, eller i symfysen/skambeinet. Har du bakovervendt livmor? Enkelte, sjeldne ganger kan dette gi smerter når livmoren vokser. Legen bør evt. vurdere dette. En finger opp i endetarmen kan sørge for at livmoren retter seg opp riktig vei. Har du noen gang skadet halebeinet ditt? Hvis du har en slik skade, kan det selvfølgelig være den som kommer til uttrykk igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22856-vondt-n%C3%A5r-jeg-sitter/#findComment-97175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elin Skrevet 23. mars 2001 Del Skrevet 23. mars 2001 Jeg er ikke så sikker på hva det kan være, det du beskriver, men jeg synes i utgangspunktet at smerter som blir verre etterhvert, bør vurderes seriøst. Kanskje du bør få en ekstra legesjekk. Det høres ikke ut som bekkenløsningssmerter. Det sitter ikke i halebeinet, men lenger opp mot korsryggen, eller i symfysen/skambeinet. Har du bakovervendt livmor? Enkelte, sjeldne ganger kan dette gi smerter når livmoren vokser. Legen bør evt. vurdere dette. En finger opp i endetarmen kan sørge for at livmoren retter seg opp riktig vei. Har du noen gang skadet halebeinet ditt? Hvis du har en slik skade, kan det selvfølgelig være den som kommer til uttrykk igjen. Fikk beskjed av legen når jeg var til kontroll i uke 8 om at jeg hadde bakoverbøyd livmor, da kan det sikkert være det. I hele går ettermiddag og kveld kunne jeg ikke sitte ordentlig på rompa, må sitte på skrå, på enesiden (litt klønete skrevet)da kjenner jeg ikke noe. Men dette er litt vanskelig når jeg sitter på en kontorstol hele dagen. I dag tidlig var det bra igjen og kjente ikke noe når jeg satt å spiste frokost. Men nå har jeg sittet en halv time i bilen på vei til jobb + sittet en halv time her på jobb og nå begynne jeg å få problemer igjen. Burde jeg kontakte legen min eller er det rett og slett ikke noe å gjøre med?? Fint med ett raskt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22856-vondt-n%C3%A5r-jeg-sitter/#findComment-97235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykepleier Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 Fikk beskjed av legen når jeg var til kontroll i uke 8 om at jeg hadde bakoverbøyd livmor, da kan det sikkert være det. I hele går ettermiddag og kveld kunne jeg ikke sitte ordentlig på rompa, må sitte på skrå, på enesiden (litt klønete skrevet)da kjenner jeg ikke noe. Men dette er litt vanskelig når jeg sitter på en kontorstol hele dagen. I dag tidlig var det bra igjen og kjente ikke noe når jeg satt å spiste frokost. Men nå har jeg sittet en halv time i bilen på vei til jobb + sittet en halv time her på jobb og nå begynne jeg å få problemer igjen. Burde jeg kontakte legen min eller er det rett og slett ikke noe å gjøre med?? Fint med ett raskt svar. Hei. Godt å vite at det ikke er bare meg!!! Har også vondt i halebenet, kjennes som om man har slått seg. Går nå sykemeldt p.g.a dette, da jeg også får vondt hvis jeg går mye/ står mye, og spesiellt hvis jeg bøyer meg fremover mens jeg gjør noe. Jeg er også i uke 13. God bedring-klem og medfølelse fra sykepleier'n 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22856-vondt-n%C3%A5r-jeg-sitter/#findComment-97869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.