Gå til innhold

Jenter/kvinner: Gråter dere ofte?

Anbefalte innlegg

Jeg gråter sjeldent og nesten aldri foran andre. Om noen, så er det foran sambo, men det er bare når jeg er virkelig, virkelig fortvilet og det har noe med han å gjøre. Hvis ikke foretrekker jeg å være alene.

Hva med dere? Jeg trodde gråtende kvinner var en klisjèe, men kanskje ikke? Venninnene mine gråter i hvert fall ikke støtt og stadig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228621-jenterkvinner-gr%C3%A5ter-dere-ofte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gråter sjelden, og enda sjeldnere foran andre, da som oftest foran samboeren og da har det med ham å gjøre. Og da innbiller jeg meg at han tror jeg gjør det for å manipulere ham med gråt. Det gjør jeg ikke, jeg synes det er pinlig å gråte foran ham for da er det som om jeg ikke er sterk nok.

Annonse

Jeg gråter sjelden, og enda sjeldnere foran andre, da som oftest foran samboeren og da har det med ham å gjøre. Og da innbiller jeg meg at han tror jeg gjør det for å manipulere ham med gråt. Det gjør jeg ikke, jeg synes det er pinlig å gråte foran ham for da er det som om jeg ikke er sterk nok.

Jeg føler også at jeg blir for svak om jeg gråter i krangler og slikt, det "ødelegger" diskusjonen på et vis.

jeg er et følelsesmenneske så jeg gråter når jeg føler for det:)

Siste gang var dokumentaren på nrk tidligere i kveld, jeg gidder ikke skjule noe sånt, det er meg jo:)

Uff, jeg synes det er flaut, jeg. Fint at du ikke nøler med å vise følelsene dine :)

Gjest sjøstjerna

Jeg gråter sjelden eller aldri foran andre- utenom min ektemann.

Men generelt gråter jeg helst for meg selv.

Ofte? Hva er ofte? Hver dag? Nei, jeg gråter ikke hver dag. Eller er ofte mer enn en gang i mnd?

Plages av PMS,og det renner nok noen tårer den perioden av hver mnd.

Annonse

Jeg gråter vel ikke ofte, men ikke sjelden heller.

Gråt sjelden før, men etter en tøff periode for noen år siden, har jeg blitt mer lettrørt. Gråter både av sentimentale ting og av sorg og glede. Men oftest alene eller foran folk som står meg veldig nær. Men gråter ikke flere ganger i uka heller.

For en tid tilbake opplevde jeg noe trist. Jeg gråt ikke først, men når kjæresten min ringte noen timer senere, begynte tårene å trille. Har opplevd det flere ganger. Hvis jeg har opplevd noe trist, blir det liksom ekstra sårt idet jeg hører stemmen til/møter en som står meg nær. Vet ikke hvorfor det er slik.

jeg pleide ikke å gråte så veldig mye før. men så flytta jeg fra stedet jeg vokste opp, og fikk en smell, og da gråt jeg hele tiden. jeg har kommet meg, men nå har jeg ufattelig lett for å gråte. det er litt skummelt, fordi folk kan tolke det feil. før gråt jeg bare når jeg hadde det VIRKELIG vondt, nå kan jeg gråte av ingenting. det er når kroppen følger med, i lyder og hulking, at det er VIRKELIG vondt nå. guess things change.

fuji1365380447

Når jeg har det bra i livet mitt, så gråter jeg nesten ikke. Da kan det gå et halvt år i mellom hver gang jeg gråter. Likevel så får jeg lett tårer i øyenen når jeg blir rørt, og dette skjer kanskje en gang i uka.

Men når jeg har det dårlig så gråter jeg mye. I perioden da jeg nettopp hadde fått vite at min mor var alvorlig syk, så gråt jeg hver dag. Og i perioden etter min spontanabort så gråt jeg også nesten hver kveld.

Så for meg er gråt en konkret måte å bearbeide vonde følelser og en måte å få ut sorg på.

Konklusjon: gråter jeg mye, har jeg det dårlig...

mariamamma

Jeg gråt mye da jeg var yngre. Tyr nok lettere til sinne når jeg blir lei meg eller føler meg urettferdig behandlet. Blir jeg virkelig forbanna kommer tårene etterpå.

Men å si jeg ikke lett tar til tårer blir feil. For det gjør jeg. Etter at jeg fikk barn kan jeg gråte for det minste. Blir utrolig lett rørt og beveget. Det kan være en film, noe jenta mi sier, en trist historie noen forteller, et kompliment, barnelatter, bilder osv osv osv.

I de situasjoner jeg før gråt har jeg nærmest sluttet å gråte, og noen ganger savner jeg det litt. Dagboken og trist musikk på sengen. Helt alene i min egen lille melankolske verden. Savner å kunne ha min egen lille avkrok der jeg ikke må være mamma og kjæreste og venn - bare meg. Bare bittelitt noen ganger.

Men de tårene som kommer oftest hos meg er lattertårer og de renner nesten daglig. Hver gang jeg får latterkula spør datteren min på 5: Mamma begynner du å gråte nå? Og så ler vi så det spruter!

Jeg har aldri vært redd for å vise følelser, men gråten har på en måte funnet nye veier ;o)

tuss&troll

Jeg gråter av glede, jeg gråter når jeg er lei meg (det er ikke ofte heldigvis), jeg gråter når jeg blir rørt.

Sist jeg gråt var faktisk igår, da jeg satt å så på søndagsfilmen på NRK :), den var rørende og trist, så da satt mor her å gråt en skvett ja.

Merker at jeg blir lettere rørt nå etter at jeg har fått barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...