Gå til innhold

Mann: hvordan øke sjansene for å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest utredes hos lege

Har dere prøvd et år, bør dere absolutt utredes hos lege.

Hvis problemet ligger hos mannen, _kan_ det hjelpe at han ikke har utløsning (i henne eller alene) i uken før dere prøver, for så å ha samleie rett før, under og etter eggløsning. Men det har ingenting for seg hvis problemet ligger hos henne, tvert i mot..

God helse (mosjon, kosthold, søvn, ikke nikotin, lite alkohol, avklare all medisinbruk med legen) kan påvirke fruktbarheten for begge, men ikke løse medisinske prblemer som tette eggledere etc.

Gjest utredes

Kona og jeg? DU skal vel ikke bli gravid?

Nei.men hun skal bli gravid med ham, hvis det eneste målet var at hun skulle bli gravid, kunne jo hvilken fyr som helst gjort henne gravid.

Enig i at det var dårlig formulert, men alternativene inkluderer ofte mannen litt for lite..

Gjest HarPrøvdiEttÅrNå_med_1_spontanabort

Nei.men hun skal bli gravid med ham, hvis det eneste målet var at hun skulle bli gravid, kunne jo hvilken fyr som helst gjort henne gravid.

Enig i at det var dårlig formulert, men alternativene inkluderer ofte mannen litt for lite..

Glemte å si at vi ble gravide tidligere, men hun spontanaborterte for 4-5 måneder siden, i 5. uke, eller hva det kalles.

Men jeg har også tenkt å bli gravid ja. Det er noe vi blir i sammen. Kona mi klarer ikke å bli gravid alene...

Ellers takk for svar!

Annonse

Gjest Irriterende uttrykk

Glemte å si at vi ble gravide tidligere, men hun spontanaborterte for 4-5 måneder siden, i 5. uke, eller hva det kalles.

Men jeg har også tenkt å bli gravid ja. Det er noe vi blir i sammen. Kona mi klarer ikke å bli gravid alene...

Ellers takk for svar!

Feil. DERE skal prøve å få barn og DU skal prøve å gjøre HENNE gravid. Dere skal, og kan ikke, bli gravide begge to.

Beklager, men får bare litt fnatt når noen bruker det uttrykket.

hmmm, men målet fra naturens side er at hvilken som helst mann skal/kan gjøre henne gravid!! Det er ho som blir gravid... mannen kan kanskje si, "Ho er gravid med vårt barn" så er jo manne inkludert med en gang.

Feil. DERE skal prøve å få barn og DU skal prøve å gjøre HENNE gravid. Dere skal, og kan ikke, bli gravide begge to.

Veit du kva "Irriterende uttrykk"? Ærleg talt, skjerp deg har eg lyst å seie! Snakk om å vere lite sympatisk! :( Eg synes det er eit flott utrykk, det er faktisk ikkje berre EG som prøver å bli gravid, men VI. Til "HarPrøvd...": det må vere godt for kona di at du faktisk bryr deg så mykje om dette at du søker informasjon om temaet, har inntrykk av at det for det meste er damene som gjer det..Som nokon andre har sagt til deg-det kan vere greit å oppsøke lege etterkvart! Lykke til! :)

jubalong70

Ikke bruke tettsittende underbukser.

Ikke drikke alkohol.

Spise sunt og mye grønnsaker.

Spise sink (godt for sædkvaliteten).

Ha sex ca. annenhver dag rundt eggløsningstidspunktet.

Ikke ha varme karbad rundt eggløsningen (dette gjelder deg).

Så få fnatt alene der du sitter, og ikke irritere andre her inne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...