Gå til innhold

Hva er forskjell på efexor og efexor depot?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er forskjellen på efexor og efexor depot.

Har de ikke samme virkningsområde?

Jeg leser at depot-kapslene brukes mot GAD(generalisert angst)men er det ikke samme virkestoffet?

Når man begynner behandling,begynner man da med tabletter og går over til depot-kapsler etter en stund?

Til slutt lurer jeg på hvorfor det er forskjeller på indikasjons områder på f.eks efexor fra Norge og til våre naboland.

I Sverige og Danmark er efexor-depot godkjent for GAD men ikke i Norge hvorfor?

Fortsetter under...

depot står for flytende. Bare efexor betyr tabeletform, efexor depot er mixur.

Tull! Depot betyr ikke flytende. det betyr at virkestoffet sitter lenger i kroppen. Efexor depot er faktisk kapsler med pulver. Andre depotmedisiner kan gjerne være flytende, men de trenger ikke å være det.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Efexor må tas to ganger i døgnet. Efexor depot tas en gang i døgnet. Jeg ser ingen grunn til å bruke Efexor i vanlig form. Depot har kun fordeler.

Dessverre eksisterer det en idiotisk ordning der firmaene må søke om godkjenning av indikasjoner i hver enkelt land. Dette forsinker godkjenningsprosessen og dermed muligheten for at pasienter raskt skal få tilgang til nye og bedre medisiner. Etter min mening skulle en medisin og en indikasjon være godkjent i alle nordiske land straks den var godkjent i et av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...