Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg er ei jente på 19 år som har hatt sex med en gutt en gang. Det gjorde ganske vondt noe jeg regnet med siden jeg ikke hadde hatt sex før. Jeg blødde ikke. Men mitt problem er at jeg tror ikke jomfuhinnen min er brutt selv om jeg ved mange anledninger etter det har prøvd å bruke en dildo eller fingre for å bryte den, det går greit med tre fingre.. Men hvis dildoen kommer halvveis inn er det vondt, det stopper liksom..

Jeg har ingen problemer med å bruke tampong.. Jeg er redd for å ha sex igjen.. Kan man se jomfruhinna? Jeg har studert meg ganske nøye med et speil og kan helt klart se at det er noe der.. Men jeg tør ikke gå til gynokolog, fordi jeg vil ikke gå til fastlegen min med dette, og vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg.. Hva kan jeg gjøre?

Er noe galt med meg?

Håper på svar, og beklager for et litt rart spørsmål :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå til privat gynekolog eller en annen lege enn din fastlege. Fortrinnsvis på et privat legesenter vil jeg tro. Det blir nok dyrere, men du får i alle fall muligheten til å bli undersøkt.

Gjest missi jah
Skrevet

Den er nok brutt om du får inn tre fingre. Den ligger ikke så langt inn. Min var brutt enda jeg bare fikk inn to, og det bare litt. Men det tar tid å vide deg ut nok, noen er bare trange, men det blir bedre etterhvert. Men husk at noen kan ha en litt bakoverbøyd livmor og lignende, slik at det er vondere og virker trangere, og fingrene/dildoen må bøyes litt en anne vei, for å få den inn. Kanskje litt klønete forklart.

Jeg dro selv til legen og sa han måtte operere ut jomfruhinnen min fordi det var umulig for meg å ha sex. Men det viste seg at jeg ikke hadde noen jomfrihinne. :P

Etter det ble det lettere å ha sex også. Fordi da visste jeg at det ikke var noe galt med meg.

Og instrumentet til legen glei rett inn...

Og han sa jeg hadde litt bakoverbøyd livmor, og derfor kunne prøve hjelpe å føre penisen inn riktig med hånda.

At gutten prøver med to fingre en stund før dere har sex hjelper veldig mye for å få den inn uten at det skal gjøre vondt. Det er ikke nok å bare vær våt, noe mange gutter tror...og skal stake den rett og det gjør helvetes vondt.

Du må vies litt med fingrene først...

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Jomfruhinnen sitter helt ute ved skjedeinngangen og kan lett ses i et speil, Kan du føre en dildo inn og bruke tampong uten problem, regner jeg med at den er borte. I noen tilfeller kan det være en streng/slags deling i skjeden. Det er ikke dumt eller flaut i det hele tatt å snakke med din lege om det. Jeg synes absolutt du skal ta mot til deg å få det sjekket. Din fastlege vil kunne ta seg av det og vil ikke synes at det er noe rart ved et slikt spørsmål. Hvis du kvier deg likevel, kan du søke privat gynekolog uten henvisning, men du må da betale noe mer. Spør på forhånd hva det koster.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS ikke uvanlig spørsmål!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...