Gå til innhold

Velge å få et med kjæresten uten at han vil?

Anbefalte innlegg

Gjest deterjodettejegønskermeg

Hvor egoistisk er dette? vi bor ikke sammen. Jeg har ett barn fra før på 11 år. Jeg elsker denne mannen, og vi har det utrolig flott sammen. Han ønsker ikke flere barn. Kanskje blir jeg alene med dette barnet. Jeg føler likevel at dette er min eneste sjanse til å få et nytt etterlengtet barn.

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Det er selvsagt så egoistisk at det holder!

Du skal ikke lure noen til å bli far mot hans vilje!

Hvis dette barnet er så viktig for deg, så kan du spørre om han er villig til å stille som "sæddonor" uten noen form for forpliktelser overfor barnet. Bare ta deg til rette skal du ikke. Han vil mest sansynlig avslå.

Så alternativene for deg blir da å finne deg en annen mann, eller få sæddonasjon offentlig i et land der de tillater det til enslige. Danmark tror jeg gjør dette.

Det er i mine øyne ALDRI ok å "lure" noen til å bli foreldre.

Du og din kjære bør ta en skikkelig snakk - der dere avklarer deres ståsted og planer for framtida. Dersom disse planene er uforenelige, bør du vurdere å bryte forholdet, dersom det å få barn er viktigere enn forholdet for deg.

Det er jo ikke bare kjæresten din du evt. lurer. Du lurer jo på en måte barnet også. Du stjeler hans eller hennes "rett" til å være ønsket av begge sine foreldre!

Hvis han ikke vil ha flere barn, må du ta et valg. Ham eller barn. Det finnes garantert en annen flott mann der ute som mer enn gjerne vil gi deg et barn.

Annonse

Er du gravid nå? I såfall synes jeg ikke det er egoistisk å beholde barnet og ikke la deg tvinge til abort. Men er du ikke gravid og vurderer å bli det ved å "lure" ham, synes jeg heller du skal finne deg en mann som vil ha barn. Det er fryktlig egoistisk og utilgivelig å narre en mann til å gjøre seg gravid.

Det er selvsagt så egoistisk at det holder!

Du skal ikke lure noen til å bli far mot hans vilje!

Hvis dette barnet er så viktig for deg, så kan du spørre om han er villig til å stille som "sæddonor" uten noen form for forpliktelser overfor barnet. Bare ta deg til rette skal du ikke. Han vil mest sansynlig avslå.

Så alternativene for deg blir da å finne deg en annen mann, eller få sæddonasjon offentlig i et land der de tillater det til enslige. Danmark tror jeg gjør dette.

Leger i Danmark har ikke lov til å gjøre det, men private jordmørdeklinikker har.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...