Gjest suzzy Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Jeg fødte for 2 uker siden. Hastekeisersnitt pga morkakeløsning og babyen ble såvidt reddet. Like etter jeg ankom sykehuset fikk jeg et "anfall". Jeg slappet av mellom to rier, da jeg pluselig kjente gasssmak i munnen. Jeg ble nummen i hele kroppen, nesten som en kraftlig rus. Samtidig hadde jeg intense smerter fra nakken og ned til korsryggen og følte at kroppen ikke klarte å bære meg. Jeg ble knallrød på overkropp og ansikt og hvitt skum kom ut av nesen. Jeg ble veldig redd for dette var ikke en normal reaksjon. Jeg har født før og dette hadde ingenting med riene å gjøre. Jordmoren var ikke tilstede da dette skjedde, men jeg og mannen min forklarte henne hva som hadde skjedd. Burde hun ha tolket dette som om noe var galt? Eller var dette en uvanlig måte å kjenne at morkaken løsnet? Jeg vil så gjerne vite dette. Det gikk bra med barnet mitt, men han lå lenge på intensiven. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22888-morkakel%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 23. mars 2001 Del Skrevet 23. mars 2001 Det var en merkelig reaksjon du beskriver, og jeg må tilstå at jeg ikke har hørt om lignende i forb. med morkakeløsning. Skjedde dette rett før det ble konstantert morkakeløsning, kan man jo anta at det var en klar sammenheng. Det er helt klart et anfall du beskriver. Hadde du høyt blodtrykk eller tegn på svangerskapsforgiftning, eller var det noe annet galt som skulle tilsi at du var i risikosonen? Jeg synes absolutt at du burde få klarhet i det som skjedde. Vil anta at leger også vil ha nytte av å høre din subjektive beskrivelse av det som skjedde. Smerter hører sammen med morkakeløsning, og din beskrivelse av smerter i ryggen, er ikke uforståelig. Fargeforandringene på overkroppen har jeg ingen forklaring på. Hadde du tatt medisiner av noe slag på forhånd. Noe av det du beskriver kan minne om en allergisk reaksjon, men her kommer jeg til kort. Jeg er ikke lege, men jeg vil absolutt anbefale deg å snakke med en for å få klarhet i hva som skjedde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22888-morkakel%C3%B8sning/#findComment-97332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.