Gå til innhold

Cipramil, angst og graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilt

Hei

Jeg har brukt cipramil i tre år for panikkangstsyndrom og tilhørende depresjon.For tre måneder sluttet jeg fordi jeg og kjæresten har lyst på barn.Jeg var til å begynne med utrolig motivert til tross at jeg visste at det kunne bli en tung overgangsperiode. Nå føler jeg at jeg blir stadig dårligare igjen. Hverdagen føles så vanvittig tung, jeg sliter med selvdestruktive/depressive/paranoidetanker og tør visse dager ikke å gå ut fordi jeg har sosial angst og er redd for å få panikkangstanfall.

Det har nå gått så langt at jeg begynner å tvile på om jeg skulle klare av en graviditet og at ta hand om et barn uten å bruke SSRI.

Min psykiatriske poliklinikk har ingen kognitiv terapi å tillby. Jeg er bevisst på at jeg kommer bli nødt til å gå tilbake på Cipramil før jeg synker ned igjen, men betyr det att jeg aldrig skal kunne få barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22900-cipramil-angst-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er glad for å kunne gi deg en skikkelig gladmelding:

Det er ingenting i veien for å kunne bli gravid selv om du bruker Cipramil. Både svangerskap og amming kan gjennomføres med denne typen medisin.

For egen del kunne jeg tenkt meg å vite hvilken norsk poliklinikk som ikke tilbyr kognitiv terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...