Gå til innhold

Antrekk til jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest usikker nå

Hva ha på meg til et jobbintervju for en stilling som kundebehandler hos Fokus Bank? Jeg er ikke den typen som går i dress eller skjørt. Høye heler eller fine sko er greit, men jeg liker jeans og har litt rocka stil. Bør jeg "pynte" meg for anledningen eller gå som jeg pleier? Har jo sett at de som jobber i bank kler seg veldig (!) pent i mine øyne.

Jeg tenker at det vil være dumt å se for overpyntet ut, men på en annen måte kommer jeg til å føle meg dum uansett om jeg er for mye eller for lite pyntet.. Hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229115-antrekk-til-jobbintervju/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er lurt å finne en balanse mellom egen stil og den kleskoden de har på stedet du søker jobb. En freaka stil slår neppe an i Fokus bank (skjønt hva vet jeg?), så du har sikkert mer moderate utgaver av stilen din. Du skal jo ikke bløffe heller, men det er naturlig at en arbeidstaker tilpasser stilen noe etter arbeidsplassen. Dette signaliserer du allerede på intervjuet, ved å være innenfor rammen av akseptabel kleskode.

Annonse

Gjest neofix

Jeg syns du skal gå som du pleier, bare LITT mer ordentlig. Hvis du ikke er typen til skjørt og høye heler, så dropp det! Hvis du pleier gå i ola-bukse, så ta en litt pen ola-bukse, en som er litt ny og ser ordentlig ut.

Intervjuet er for at du skal vise hvem du er, og klær er en del av hvem du er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...