ShitDiddelyDo Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Du må bare ta tiden til hjelp. Neida. Det er jo egentlig fryktelig vanskelig å gi noen råd. Det å komme over noen er i utgangspunktet hardt, selv i tilfeller hvor eksen har oppført seg som et rasshøl. Med i et tilfelle som ditt, der det ikke er følelsene eller spesifikke hendelser som har resultert i bruddet, er det naturligvis ekstra jævlig. Jeg er så banal at jeg i lignende situasjoner har søkt trøst i tilfeldige forbipasserende, og det har til en viss grad funka for meg. I hvert fall i forhold til egen selvtillit, og den kan jo fort få seg en knekk når man blir dumpa. Og så har jeg tatt det derfra, vel vitende om at det ikke akkurat er mangel på jenter der ute. Menn i ditt tilfelle (med mindre du vurderer å konvertere). Men jeg leser deg dithen at du har forsøkt det, uten resultat. Nå vil du jo ikke at vi skal be deg ta tiden til hjelp, men jeg ser ingen annen løsning. Det finnes ingen mirakelkur i forhold til å glemme en man er glad i. Sånt tar tid. Det er jo en sorg du sliter med, og ofte kan kjærlighetssorg være verre enn sorg i forbindelse med død. Han er jo fortsatt rundt deg, noe de færreste døde er, med mindre de går igjen, noe som i hvert fall er skummelt, og du går sikkert og frykter at han skal finne en ny, en som kan ta din plass. Bevisst eller ubevisst. Og det er gjerne det verste, uansett hvor godt du unner ham alt. Men nå må du ikke tolke meg til at jeg ber deg ta livet av fyren. Det ville vært særdeles ururitinert. Spesielt for deg som har barn og greier. Ikke tar det seg ut på cv-en heller. Uansett hvor glad du er i ham. Nei, jeg har dessverre ingen gode råd. Det går over med tid og stunder, men inntil det går over er det nok fornuftig av deg å få fyren på avstand. Hvis du har ham rundt deg, du sender sms, han sender deg sms, dere snakker på telefonen, møtes, osv, kommer du ikke over ham, eller så tar det i hvert fall ekstra lang tid. Huff. Du sier du rører. Vel, jeg rører mer enn deg. Men kjærlighetssorg kan få en hver til å røre, selv oss som ikke gjør noe annet enn å svare på innlegg om det. Tja. Lykke til, i hvert fall. Alt går til slutt bra for hyggelig folk, det sier i hvert fall Meatloaf, og hvis det er et snev av sannhet i det han sier, er din framtidige lykke så godt som i boks. Og før jeg blir hengt av slurvepolitiet: En hver = enhver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ja det med å være venner er håpløst så lenge du ikke er ferdig med han. Kan kanskje være forståelig om dere var venner lenge (dvs mange år i min verden) før dere ble sammen. Men da får dere i så fall ta opp igjen vennskapen når du er 100 % sikker på at du ikke vil ha noe mer. Jeg pleier å ha vanskelig for å si nei til folk, spesielt mennesker jeg er glad i, så jeg forstår at det er vanskelig å si nei til å hjelpe han. Men å bryte kontakten er egentlig første bud. Og ikke bare det, men også slette nr fra mobilen, mail osv. Da blir du ikke fristet like lett..samt å fjerne ting du har som minner om han om du har noe.. Har fjernet alt, blokkert msn osv - og jeg prøver virkelig å ikke tenke på det. Og jeg manner meg opp til å si nei neste gang han ringer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 En veninne av meg fant DRØMMEPRINSEN - og det var rosenrødt i ca 1/2 år... Så kom han og sa at han ikke "taklet" at hun hadde et barn fra før.. Det ble for komplisert inni hodet hans (selv om han kom kjempegodt overens med barnet, og var superflink reservepappa).. Dermed ble det slutt. Hun var sønderknust, men måtte bare gå videre med livet sitt.. Så møtte hun en annen, noen mnd. senere, og ble litt involvert med han. Da dette var i startgropa kom nr. 1 tilbake, og ba på sine knær om å få henne tilbake... Han hadde tenkt og tenkt, og kunne ikke leve uten henne. Han var glad i henne og barnet hennes osv., men hadde trengt den tiden til å rydde opp i tankene og følelsene sine... Hun fikk da et dilemma, i og med at hun allerede hadde involvert seg med den nye. Og turte ikke satse på drømmeprinsen igjen.. Nå har hun barn med den "nye", og han er snill og morsom... Men den store gnisten mangler (og har gjort det hele tiden). Jeg VET at hun hadde fått det 100% bedre med nr 1.... Det KAN ende bra også, om man bare gir det litt tid... Bare man da ikke jobber så heftig med å bli kvitt de følelsene for han i mellomtiden da.... (Men det er jo grenser for hvor lenge man skal gå å sørge også..) Ok - det gjorde ikke saken bedre! Nå fortsetter jeg jo å lure på om han egentlig er glad i meg, og bare synes alt er litt slitsomt, men så lenge det ikke er noen andre i bildet er han fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Du må bare ta tiden til hjelp. Neida. Det er jo egentlig fryktelig vanskelig å gi noen råd. Det å komme over noen er i utgangspunktet hardt, selv i tilfeller hvor eksen har oppført seg som et rasshøl. Med i et tilfelle som ditt, der det ikke er følelsene eller spesifikke hendelser som har resultert i bruddet, er det naturligvis ekstra jævlig. Jeg er så banal at jeg i lignende situasjoner har søkt trøst i tilfeldige forbipasserende, og det har til en viss grad funka for meg. I hvert fall i forhold til egen selvtillit, og den kan jo fort få seg en knekk når man blir dumpa. Og så har jeg tatt det derfra, vel vitende om at det ikke akkurat er mangel på jenter der ute. Menn i ditt tilfelle (med mindre du vurderer å konvertere). Men jeg leser deg dithen at du har forsøkt det, uten resultat. Nå vil du jo ikke at vi skal be deg ta tiden til hjelp, men jeg ser ingen annen løsning. Det finnes ingen mirakelkur i forhold til å glemme en man er glad i. Sånt tar tid. Det er jo en sorg du sliter med, og ofte kan kjærlighetssorg være verre enn sorg i forbindelse med død. Han er jo fortsatt rundt deg, noe de færreste døde er, med mindre de går igjen, noe som i hvert fall er skummelt, og du går sikkert og frykter at han skal finne en ny, en som kan ta din plass. Bevisst eller ubevisst. Og det er gjerne det verste, uansett hvor godt du unner ham alt. Men nå må du ikke tolke meg til at jeg ber deg ta livet av fyren. Det ville vært særdeles ururitinert. Spesielt for deg som har barn og greier. Ikke tar det seg ut på cv-en heller. Uansett hvor glad du er i ham. Nei, jeg har dessverre ingen gode råd. Det går over med tid og stunder, men inntil det går over er det nok fornuftig av deg å få fyren på avstand. Hvis du har ham rundt deg, du sender sms, han sender deg sms, dere snakker på telefonen, møtes, osv, kommer du ikke over ham, eller så tar det i hvert fall ekstra lang tid. Huff. Du sier du rører. Vel, jeg rører mer enn deg. Men kjærlighetssorg kan få en hver til å røre, selv oss som ikke gjør noe annet enn å svare på innlegg om det. Tja. Lykke til, i hvert fall. Alt går til slutt bra for hyggelig folk, det sier i hvert fall Meatloaf, og hvis det er et snev av sannhet i det han sier, er din framtidige lykke så godt som i boks. Det beste svaret så langt, hvertfall det som fikk meg i best humør Likte spesielt tolkningen sorg for døde/kjærlighetssorg, med og uten gjengangere. Og selvfølgelig at mord ikke tar seg ut på cv'n.... Trikset er jo å slippe unna med det - og det skulle jeg klart tror jeg Jeg får bare gjøre et iherdig forsøk på null kontakt, det er jo det alle her skriver, så det er tydeligvis det som er første budet. Det er bare det at jeg har så mange ting jeg har lyst til å si ham, på godt og vondt, jeg har et visst behov for å finne ut hva som egentlig har skjedd, men så er han ikke interessert i å snakke om seg og sine følelser i det hele tatt, og da blir det enda vanskeligere for meg å forstå sammenhengen. Men - skal være flink jente å holde meg unna nå Prøve i hvertfall... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Signaturelle Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ok - det gjorde ikke saken bedre! Nå fortsetter jeg jo å lure på om han egentlig er glad i meg, og bare synes alt er litt slitsomt, men så lenge det ikke er noen andre i bildet er han fornøyd. Er du helt sikker på at det ikke er håp for dette forholdet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Er du helt sikker på at det ikke er håp for dette forholdet? Nei. Men så lenge han ikke vil - så er det lite jeg får gjort. Han er heller ikke sikker på det, han sier bare at han vet han ikke orker et nytt forsøk nå, for han har alt for mye å gjøre. Han driver selvstendig han også, og jeg vet at akkurat det er sant. Men da har han jo likevel ikke valgt meg når han skulle prioritere - og jeg kan ikke gjøre stort annet enn å akseptere det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Signaturelle Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Nei. Men så lenge han ikke vil - så er det lite jeg får gjort. Han er heller ikke sikker på det, han sier bare at han vet han ikke orker et nytt forsøk nå, for han har alt for mye å gjøre. Han driver selvstendig han også, og jeg vet at akkurat det er sant. Men da har han jo likevel ikke valgt meg når han skulle prioritere - og jeg kan ikke gjøre stort annet enn å akseptere det. Hei - jeg skjønner at dette ikke er lett. Det virker nesten som om det har "ballet på seg" av ting utenfra som har tæret på ham, kanskje dere rett og slett har godt av litt avstand og at det kan hjelpe. Det beste rådet jeg kan gi deg er å rett og slett legge dette litt på is. Hold litt avstand, prøv å fokusere på deg og ditt litt, ikke tenk så mye (hvis du klarer) på ham og at det er slutt. Hvis du allerede har latt han vite hvor ting ligger fra ditt ståsted, så vet han hvordan ting er, og det er ikke egentlig mer du kan gjøre enn å gi ham litt tid og tenke seg om. Dersom dette kan fungere allikevel, så vil han ta kontakt når han er klar. Jeg vet det høres på trynet ut at han skal kunne prioritere bare seg og legge forholdet på is, men kanskje det er verdt det når alt kommer til alt? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei - jeg skjønner at dette ikke er lett. Det virker nesten som om det har "ballet på seg" av ting utenfra som har tæret på ham, kanskje dere rett og slett har godt av litt avstand og at det kan hjelpe. Det beste rådet jeg kan gi deg er å rett og slett legge dette litt på is. Hold litt avstand, prøv å fokusere på deg og ditt litt, ikke tenk så mye (hvis du klarer) på ham og at det er slutt. Hvis du allerede har latt han vite hvor ting ligger fra ditt ståsted, så vet han hvordan ting er, og det er ikke egentlig mer du kan gjøre enn å gi ham litt tid og tenke seg om. Dersom dette kan fungere allikevel, så vil han ta kontakt når han er klar. Jeg vet det høres på trynet ut at han skal kunne prioritere bare seg og legge forholdet på is, men kanskje det er verdt det når alt kommer til alt? Lykke til! Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Det beste svaret så langt, hvertfall det som fikk meg i best humør Likte spesielt tolkningen sorg for døde/kjærlighetssorg, med og uten gjengangere. Og selvfølgelig at mord ikke tar seg ut på cv'n.... Trikset er jo å slippe unna med det - og det skulle jeg klart tror jeg Jeg får bare gjøre et iherdig forsøk på null kontakt, det er jo det alle her skriver, så det er tydeligvis det som er første budet. Det er bare det at jeg har så mange ting jeg har lyst til å si ham, på godt og vondt, jeg har et visst behov for å finne ut hva som egentlig har skjedd, men så er han ikke interessert i å snakke om seg og sine følelser i det hele tatt, og da blir det enda vanskeligere for meg å forstå sammenhengen. Men - skal være flink jente å holde meg unna nå Prøve i hvertfall... Du Persille, kanskje SDD er ledig? Kanskje han er din beste medisin? Og så skal han jo snart (ja, ja, snart og snart - i august, er det vel) til syden... Kanskje han har bestilt billett til deg alt? DET har du ikke tenkt på før, tenker jeg!!! *glise* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Du Persille, kanskje SDD er ledig? Kanskje han er din beste medisin? Og så skal han jo snart (ja, ja, snart og snart - i august, er det vel) til syden... Kanskje han har bestilt billett til deg alt? DET har du ikke tenkt på før, tenker jeg!!! *glise* Det hadde jeg ikke! Og jeg er supermoro å reise på ferie med Men da pålegger jeg deg ansvaret å formidle den gode planen til ham *fniser* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Det hadde jeg ikke! Og jeg er supermoro å reise på ferie med Men da pålegger jeg deg ansvaret å formidle den gode planen til ham *fniser* Juhu, SDD... *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1731827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Juhu, SDD... *S* Håh, tenk deg innleggene som kommer her da?! Når jeg skal klage over "bedre" halvdel, og han over kjerringa - og alle vet det er oss! *ler meg skakk* Men er han noe kjekk da? Morsom er han jo, det vet jeg - men alder og utseende? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1732025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Håh, tenk deg innleggene som kommer her da?! Når jeg skal klage over "bedre" halvdel, og han over kjerringa - og alle vet det er oss! *ler meg skakk* Men er han noe kjekk da? Morsom er han jo, det vet jeg - men alder og utseende? What?! Er du enda ikke med på dol-galleriet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1732029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 What?! Er du enda ikke med på dol-galleriet? Nope Informér meg er du snill... Kanskje jeg skal vurdere å publisere meg der? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1732050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Nope Informér meg er du snill... Kanskje jeg skal vurdere å publisere meg der? Hm. For å få tilgang, må du sende en mail der du legger ved bilde av deg selv og ønsket brukernavn til Bassisten - noen av de andre har sikkert adressen. Han sender deg linken og passord. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1732055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hm. For å få tilgang, må du sende en mail der du legger ved bilde av deg selv og ønsket brukernavn til Bassisten - noen av de andre har sikkert adressen. Han sender deg linken og passord. bassisten alfakrøll timekillers dott net :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1732069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsKitt Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Har fjernet alt, blokkert msn osv - og jeg prøver virkelig å ikke tenke på det. Og jeg manner meg opp til å si nei neste gang han ringer... Det er bra du har gjort det! En ting du kanskje kan gjøre er at det er du som ringer å sier at du ikke kan hjelpe han - så du ikke blir sittende å vente. Da får du kontroll, og du kan gjøre det på et tidspunkt hvor du føler deg sterk nok. Ser at du et annet sted har skrevet at du ikke har fått svar av han på en del ting og at han ikke vil prate. Sånt er utrolig frustrerende! Men prøv å tenk at om du hadde fått spurt han om ting, så hadde du sikkert ikke fått de svarene som du innerst inne vil ha.. det er veldig sannsynlig at du også hadde fått nye spørsmål og så holder dere det gående.. (snakker av egen erfaring og jeg angrer på at jeg spurte og grov i det uendelige..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1732088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 bassisten alfakrøll timekillers dott net :-) *sendt* Hvem er bassisten da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1732114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Det er bra du har gjort det! En ting du kanskje kan gjøre er at det er du som ringer å sier at du ikke kan hjelpe han - så du ikke blir sittende å vente. Da får du kontroll, og du kan gjøre det på et tidspunkt hvor du føler deg sterk nok. Ser at du et annet sted har skrevet at du ikke har fått svar av han på en del ting og at han ikke vil prate. Sånt er utrolig frustrerende! Men prøv å tenk at om du hadde fått spurt han om ting, så hadde du sikkert ikke fått de svarene som du innerst inne vil ha.. det er veldig sannsynlig at du også hadde fått nye spørsmål og så holder dere det gående.. (snakker av egen erfaring og jeg angrer på at jeg spurte og grov i det uendelige..) Ja, jeg vet det. Men jeg kunne f.eks tenkt meg å vite _hvorfor_ han gjorde det slutt? Han sier til meg at det er fordi han ikke har tid og krefter til å ha et forhold og alt det krever. Av en av kameratene hans fikk jeg vite at det var fordi jeg har barn, og er etablert - og at han så seg selv på vei mot det i alt for stor fart. Han sier han er glad i meg, ikke vil ha noen andre osv - men om det stemmer hvorfor vil han ikke ha meg da? Jeg ville bryte all kontakt en lang periode, har sagt fra også - men da passer han på å ringe innimellom for å spørre hvordan det går, sender en mld osv. Og poengterer at han synes det er tullete at vi ikke skal ha kontakt, for vi har det jo så bra når vi har det bra... *graver meg et hull jeg kan bli i en stund* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1732130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Signaturelle Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ja, jeg vet det. Men jeg kunne f.eks tenkt meg å vite _hvorfor_ han gjorde det slutt? Han sier til meg at det er fordi han ikke har tid og krefter til å ha et forhold og alt det krever. Av en av kameratene hans fikk jeg vite at det var fordi jeg har barn, og er etablert - og at han så seg selv på vei mot det i alt for stor fart. Han sier han er glad i meg, ikke vil ha noen andre osv - men om det stemmer hvorfor vil han ikke ha meg da? Jeg ville bryte all kontakt en lang periode, har sagt fra også - men da passer han på å ringe innimellom for å spørre hvordan det går, sender en mld osv. Og poengterer at han synes det er tullete at vi ikke skal ha kontakt, for vi har det jo så bra når vi har det bra... *graver meg et hull jeg kan bli i en stund* Vet du, jeg tror ingen av dere er ferdige med dette forholdet. Gi det litt tid, ikke send melding utenom å svare når han sender, også ser du det litt an litt til. Hvis du føler som du sier du gjør, så klarer du ikke å komme over han så lett, dvs at det ligger noe der. Hvis dette er noe å satse på, så vil tiden hjelpe deg. Det høres klisjeaktig ut, men det er bare sånn det er. I mellomtiden får du prøve å tenke på deg og ditt. Du er faktisk mer attraktiv når du ikke er så tilgjengelig også Lettere for ham å se hva han ikke har. Men ja, jeg vet det ikke er lett. Vært i en liknende situasjon selv.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229128-hvordan-bli-ferdig-med-eksen/page/2/#findComment-1732152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.