Gjest sommerfugler i magen Skrevet 23. mars 2001 Del Skrevet 23. mars 2001 Etter å ha vært konstant kvalm i tre dager tok jeg i går en grav.test og jeg fikk to blå!!!!! Er kjempeglad, men også litt bekymret fordi jeg hadde en blødning i helgen som var. Trodde da det var mensen, men den varte bare en kveld så gikk det over. Jeg vet jo nå at det ikke var mensen, men hva var det? Har hørt om noe som heter festeblødning eller noe sånt. Kunne det være det? Eller kunne det vært en abort? Tok jo positiv test 5 dager senere, men kan det være fordi hormonene ennå finnes i blodet? (har ikke vanlige sykluser, kan gå 3-4 mnd mellom hver mens, så jeg har ikke anelse om hvor langt jeg er på vei. (en plass mellom 1 og 5 uker, tror jeg).De andre gangene ble jeg gravid 2 og 4 mnd etter siste mens...). Håper noen kan svare meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22919-festebl%C3%B8dning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 23. mars 2001 Del Skrevet 23. mars 2001 Det er ikke så lett å anta hvor langt du kan være på vei, men man vet at kvalme ofte starter rundt uke 5-7. Vi starter jo uketellingen på et litt merkelig tidspunkt og i ditt tilfelle virker det sikkert rart, i.o.m. at du har så sjelden mens. Ved eggløsning starter man faktisk på uke 2 (ved normal menssyklus på 28 dager, starter uke 0 ved siste mens første dag). Den lille blødningen din synes jeg du skal legge bak deg. Det er ikke uvanlig med en bitteliten blødning en eller annen gang tidlig i svangerskapet. Det viktigste er at det ikke gjentar seg og utvikles til en kraftigere blødning. Hvis du er usikker på hvor langt du er, synes jeg du skal få en time hos lege, evt. få tatt en innvendig ultralyd. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22919-festebl%C3%B8dning/#findComment-97334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.