Gjest juicy2 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei! jeg er en jente på 24 år som nylig har blitt sammen med en mann som er ni år eldre.Vi har begge ett barn hver fra tidligere forold. Problemet mitt er at jeg blir så sjalu på mammaen til barnet hans, jeg selv har ikke noe bra forhold med pappaen til mitt barn og vi snakker sammen(om samvær osv) bare på telefon og via sms.Dette fordi han ønsker det.. kjæresten min, som bor ganske langt fra meg har det helt anderledes, han henter/leverer sitt barn hos moren og er alltid der og drikker kaffe osv i forbindelse med det.Han har fortalt meg at hans forrige x var sjalu pga det, og nå begynner altså jeg også og bli det....Jeg synest jo egentlig at det er flott at de har så god kontakt med hverandre pga barnet, og vet at jeg ikke burde bli sjalu, men lurer på om det kan bli ett problem for meg. Snakket nettopp med han i telefonen, han hadde levert datteren i dag og vært der til hun skulle legge seg, ca en time...jeg kjenner at det plager meg litt. Jeg har aldri møtt hans x, det kan jo være det føles bedre etter jeg har gjort det..? Han spiser også ofte middag hos hennes foreldre når han henter datteren sin hos de, føler det blir litt rart. Er det helt feil av meg og tenke sånn?det er vel det..noen med erfaring?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229253-sjalu-p%C3%A5-x-en/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Som du sier, dette er jo absolutt det beste for barnet, og det er flott at de kan være gode foreldre sammen for barnet. Jeg synes ikke du skal påvirke kjæresten din til å ha mindre kontakt med barnet sitt og de som er viktige personer rundt barnet (barnets mor og besteforeldre). Så vær positiv til hans gode forhold til exen, men du skal selvsagt forvente forutsigbarhet, at det tas hensyn til deg også (at han ikke bortprioriterer avtaler han har med deg). Hadde han ønsket å være kjæreste med exen, ville de vært sammen, så jeg antar du kan være helt trygg på at det er deg han vil ha som kjæreste. Klarer du ikke å leve med en som har et nært forhold til barnets familie, er det du som bør trekke deg ut av forholdet, ikke påvirke ham til å ha mindre kontakt med barnet og hennes omgivelser. Bedre at dere avklarer dette nå, enn at dere blir samboere og evt får felles barn, mens dette fortsatt er et problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229253-sjalu-p%C3%A5-x-en/#findComment-1732925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pittpottnøtt Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Som du sier, dette er jo absolutt det beste for barnet, og det er flott at de kan være gode foreldre sammen for barnet. Jeg synes ikke du skal påvirke kjæresten din til å ha mindre kontakt med barnet sitt og de som er viktige personer rundt barnet (barnets mor og besteforeldre). Så vær positiv til hans gode forhold til exen, men du skal selvsagt forvente forutsigbarhet, at det tas hensyn til deg også (at han ikke bortprioriterer avtaler han har med deg). Hadde han ønsket å være kjæreste med exen, ville de vært sammen, så jeg antar du kan være helt trygg på at det er deg han vil ha som kjæreste. Klarer du ikke å leve med en som har et nært forhold til barnets familie, er det du som bør trekke deg ut av forholdet, ikke påvirke ham til å ha mindre kontakt med barnet og hennes omgivelser. Bedre at dere avklarer dette nå, enn at dere blir samboere og evt får felles barn, mens dette fortsatt er et problem. Tror det er viktig for deg å få bli med...være endel av "orkesteret"...så slipper du å føle at du er det femte hjul på vogna. Du må få lov å delta sammen med din kjære når han er sammen med ex/exfamilien. Kjæresten må også være totalt åpen mot deg,-sånn at du ikke føler deg lurt. Det er også lurt å ta en god prat med exen til kjæresten.Fortell henne hvordan du har det og hva du føler.Si det som det er... Alt dette kan bidra med at du føler deg trygg. Tror nå ihvert fall jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229253-sjalu-p%C3%A5-x-en/#findComment-1733394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pittpottnøtt Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hmmm...jeg skulle egentlig svare deg...sorry... Tror det er viktig for deg å få bli med...være endel av "orkesteret"...så slipper du å føle at du er det femte hjul på vogna. Du må få lov å delta sammen med din kjære når han er sammen med ex/exfamilien. Kjæresten må også være totalt åpen mot deg,-sånn at du ikke føler deg lurt. Det er også lurt å ta en god prat med exen til kjæresten.Fortell henne hvordan du har det og hva du føler.Si det som det er... Alt dette kan bidra med at du føler deg trygg. Tror nå ihvert fall jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229253-sjalu-p%C3%A5-x-en/#findComment-1733396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det er jo fint for barnet at det er sånn. Dessuten er de foreldre, og har sikkert litt å prate om i den forbindelse også. Jeg har to barn med min eks, og vi prater gjerne i tlf. Mannen min og jeg drikker også kaffe sammen med min eks og hans nye dame. Jeg har fortsatt mye kontakt med mine eks-svigerforeldre, og mannen min og jeg drikker kaffe med dem også. Jeg kommer til å ha kontakt med både eksen min og hans foreldre i framtiden også. Dette er mennesker jeg har hatt et godt forhold til i mange år (foreldrene hans), og de er dessuten besteforeldre til barna. Synes det er helt naturlig å ha kontakt med dem. Eksen og jeg fungerer bedre som venner enn som par, og det kan hende det er sånn med din nye mann og hans eks også. Jeg spurte mannen min en gang vi hadde vært på besøk hos dem om det plaget ham, men han sa at ettersom forholdet mellom eksen og meg er så avklart, er det ikke noe problem. Synes du skal slappe av litt her, det er bedre at man er venner etter et brudd når det er barn med i bildet enn at man er fiender. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229253-sjalu-p%C3%A5-x-en/#findComment-1734474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det høres jo ut til at han kunne fått tilbake exen dersom han ville det, ettersom de er så gode venner. Det vil han jo tydeligvis ikke da, ettersom han heller er sammen med deg. Så slutt å være sjalu du! :-) Exer er da ganske kjedelige, ikke noe nytt og spennende å trakte etter der :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229253-sjalu-p%C3%A5-x-en/#findComment-1741876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.