Gå til innhold

Til dere som er/har vært gift..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

34

• Sofline

11

• Mari25

7

• Dorthe

6

Gjest Det gikk fort!

Vi traff hverandre da vi var ganske unge. Forlovet oss etter hele fem mnd! Årsaken til det var at vi skulle bo langt fra hverandre i en lengre periode, og ville ha et bevis på at vi ønsket å holde sammen, gjøre forholdet litt mer seriøst. Hvordan vi ble forlovet? I all stillhet, vi synes vel i grunnen at det var litt pinling, iom at vi gjorde det så fort.... Ikke noe selskap, ikke noe annonse i avisen.

Giftet oss 5 år etterpå, og er enda gift nå, snart 9 år etter det igjen. Hjelpe meg som tiden flyr!

Vi giftet oss halvannet år etter at vi traff hverandre. Men vi var aldri offisielt forlovet.

Ble bare enige om at vi skulle gifte oss. Intet frieri, ingen mann på kne med ringen i hånda.

I vår omgangkrets var det ingen som forlovet seg. De flyttet sammen og en del giftet seg.

Annonse

Vi ble sammen i 1984. Forlovet oss i 1989. Giftet oss i 1998. Skilte lag (separert) i 2003 og skilt 2004.

Når man forlover seg kjøper man ringer, får evt. gravert navn og dato eller noe annet inni og finner en koselig anledning til å sette dem på. :o)

Kvinnen med utopiene

Vi giftet oss halvannet år etter at vi traff hverandre. Men vi var aldri offisielt forlovet.

Ble bare enige om at vi skulle gifte oss. Intet frieri, ingen mann på kne med ringen i hånda.

I vår omgangkrets var det ingen som forlovet seg. De flyttet sammen og en del giftet seg.

Var det sånn at en initierte til giftesamtalen, eller gikk alt bare flytende?

Kvinnen med utopiene

Vi traff hverandre da vi var ganske unge. Forlovet oss etter hele fem mnd! Årsaken til det var at vi skulle bo langt fra hverandre i en lengre periode, og ville ha et bevis på at vi ønsket å holde sammen, gjøre forholdet litt mer seriøst. Hvordan vi ble forlovet? I all stillhet, vi synes vel i grunnen at det var litt pinling, iom at vi gjorde det så fort.... Ikke noe selskap, ikke noe annonse i avisen.

Giftet oss 5 år etterpå, og er enda gift nå, snart 9 år etter det igjen. Hjelpe meg som tiden flyr!

Det høres fnt ut å forlove seg for liksom å ha noe å holde fast i når man er langt borte fra hverandre da.

Kvinnen med utopiene

Vi ble sammen i 1984. Forlovet oss i 1989. Giftet oss i 1998. Skilte lag (separert) i 2003 og skilt 2004.

Når man forlover seg kjøper man ringer, får evt. gravert navn og dato eller noe annet inni og finner en koselig anledning til å sette dem på. :o)

Synes du ikke man kan være forlovet uten ringer? Eller misforsto jeg?

Jeg tror det er det lengste jeg har hørt om mellom forlovelse og selve giftemålet :)

Gjest prust

Vi ble sammen september 1991. Forlovet oss i oktober 1992 (kjøpte ringene sammen, bakte bløtkake, satte ringene på i den lille studenthybelen, spiste bløtkake, og gikk en tur sammen etterpå...).

Vi giftet oss i august 1994 - oi sann - snart 12 år det :-)

Var det sånn at en initierte til giftesamtalen, eller gikk alt bare flytende?

Jeg husker vi satt på restauranten på studentbyen, for en gangs skyld alene ved et bord. På en eller annen måte kom vi bort i temaet, først halvveis på fleip, men vi oppdaget at vi begge hadde lyst til å gifte oss.

Så bestemte vi oss for det. Vi hadde også lyst på ordentlig familiefest med mange gjester, og slik ble det.

Vi er forlengst skilt nå, men bryllupet ble et minne for livet. Og to store familier med mange felles interesser ble kjent med hverandre. Og danset hele natten.

Annonse

Gjest Kjellunn

Vi ble samboere et år etter vi ble sammen, "forlovet oss" 4 år etter det (han gikk ned på kne og fridde, jeg sa ja. Han hadde kjøpt roser og jordbær og champagne, og hadde bestilt bord på en rådyr restaurant. Vi hadde ikke ringer) Vi giftet oss et halvt år etter frieriet.

Kvinnen med utopiene

Jeg husker vi satt på restauranten på studentbyen, for en gangs skyld alene ved et bord. På en eller annen måte kom vi bort i temaet, først halvveis på fleip, men vi oppdaget at vi begge hadde lyst til å gifte oss.

Så bestemte vi oss for det. Vi hadde også lyst på ordentlig familiefest med mange gjester, og slik ble det.

Vi er forlengst skilt nå, men bryllupet ble et minne for livet. Og to store familier med mange felles interesser ble kjent med hverandre. Og danset hele natten.

Det høres nesten filmperfekt ut, sånn sett bort fra skilsmissen da.

Kvinnen med utopiene

Vi ble sammen september 1991. Forlovet oss i oktober 1992 (kjøpte ringene sammen, bakte bløtkake, satte ringene på i den lille studenthybelen, spiste bløtkake, og gikk en tur sammen etterpå...).

Vi giftet oss i august 1994 - oi sann - snart 12 år det :-)

Det hørtes veldig koselig ut da :)

Kvinnen med utopiene

Jeg fridde etter 6 uker. Kjøpte og satte på oss ringer etter 6 måneder, giftet oss 11 måneder etter det.

Jepp, det gikk fort. Er nå gift på 10. året.

Hvordan fant du en mann som ikke blir vettskremt etter et frieri etter bare 6 uker?

Hva er vitsen med å være forlovet så lenge? Skjedde det da dere var veldig unge? Da jeg gikk på videregående, var det stadig noen som forlovet seg bare for å "ta forholdet et steg videre" uten egentlig ha tenkt å gifte seg. Jeg skal i hvertfall ikke gå forlovet lenger enn et år.

Kvinnen med utopiene

Vi ble samboere et år etter vi ble sammen, "forlovet oss" 4 år etter det (han gikk ned på kne og fridde, jeg sa ja. Han hadde kjøpt roser og jordbær og champagne, og hadde bestilt bord på en rådyr restaurant. Vi hadde ikke ringer) Vi giftet oss et halvt år etter frieriet.

Å, så heldig du er :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...