Gå til innhold

Til dere som er/har vært gift..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

34

• Sofline

11

• Mari25

7

• Dorthe

6

Gjest Mom33

Hvordan fant du en mann som ikke blir vettskremt etter et frieri etter bare 6 uker?

He-he, det var så spesielt at jeg ikke vil fortelle det her!

Men jeg kan jo si såpass som at vi hadde - og har - felles fritidsinteresse. Og han ble veldig glad for frieriet.

Kvinnen med utopiene

Alt var hjemmelaget, fra kjolen til maten, vi hadde festen hjemme hos mine foreldre og det kostet ikke så veldig mye. Men det var vellykket.

Det er sånne bryllup jeg synes høres koseligst ut :)

Særlig når man ikke setter seg i gjeld for én dag.

Gjest Ulvinnen

Vi var også raske.

Vi traff hverandre i august et år. Ble sammen i november. Jeg fridde i desember og så giftet vi oss påfølgende sommer. Altså under et år etter at vi traff hverandre første gang.

Det er nå mer enn 10 år siden vi giftet oss, og vi har ikke hatt en eneste krangel eller noen krise på noen måte. Så jeg anser meg for å være utrolig heldig :)

Kvinnen med utopiene

Det er vel egentlig ikke så mange som forlover seg, så jeg skjønner ikke hvorfor du liksom automatisk tar med det?

Med forlovelse tenker jeg fra det tidspunktet man har bestemt at man skal gifte seg til man faktisk er gift. Det er vel flere som mener de er forlovet ?

Annonse

Kvinnen med utopiene

Vi var også raske.

Vi traff hverandre i august et år. Ble sammen i november. Jeg fridde i desember og så giftet vi oss påfølgende sommer. Altså under et år etter at vi traff hverandre første gang.

Det er nå mer enn 10 år siden vi giftet oss, og vi har ikke hatt en eneste krangel eller noen krise på noen måte. Så jeg anser meg for å være utrolig heldig :)

Ikke en eneste krangel? Oi, nå merker jeg at jeg ble litt satt ut :)

Nei, faktisk ikke :-)

Ikke nødvendigvis positivt det, da. Jeg kjenner noen som aldri kranglet, og plutselig en dag gjorde den ene parten det slutt. Det viste seg at vedkommende hadde irritert seg over ting i lengre tid uten å ta det opp, så kan være mye som skjuler seg hvis man aldri krangler.

Hva er vitsen med å være forlovet så lenge? Skjedde det da dere var veldig unge? Da jeg gikk på videregående, var det stadig noen som forlovet seg bare for å "ta forholdet et steg videre" uten egentlig ha tenkt å gifte seg. Jeg skal i hvertfall ikke gå forlovet lenger enn et år.

Ja, vi var veldig unge da vi ble sammen. :o)

Og jeg synes godt man kan være forlovet lenge før man gifter seg jeg da.

Synes du ikke man kan være forlovet uten ringer? Eller misforsto jeg?

Jeg tror det er det lengste jeg har hørt om mellom forlovelse og selve giftemålet :)

Nei, man er da ikke forlovet uten ringer? Eller - man kan vel si at man er forlovet dersom man har bestemt bryllupsdato kanskje?

Ja, vi var veldig unge da vi ble sammen. :o)

Og jeg synes godt man kan være forlovet lenge før man gifter seg jeg da.

Hva er da vitsen med å forlove seg hvis man ikke har tenkt til å gifte seg innen kort tid? Fra gammel av skulle man maks være forlovet et år. Synes hele poenget med forlovelse forsvinner hvis man skal vente lenge med å gifte seg.

Annonse

Kvinnen med utopiene

Nei, man er da ikke forlovet uten ringer? Eller - man kan vel si at man er forlovet dersom man har bestemt bryllupsdato kanskje?

Jeg har alltid tenkt at det er fra da man har bestemt at man vil gifte seg, men jeg har hørt mange si det samme som deg. Varierer vel fra par til par hva de mener de er.

Jeg, for min del, har ikke lyst på ring når den tid kommer, så da vil jeg nok anse meg som forlovet fra bestemmelsen/frieriet av.

Hva er da vitsen med å forlove seg hvis man ikke har tenkt til å gifte seg innen kort tid? Fra gammel av skulle man maks være forlovet et år. Synes hele poenget med forlovelse forsvinner hvis man skal vente lenge med å gifte seg.

Kanskje fordi man av ulike grunner ikke har mulighet til å gifte seg med det første? Men alikevel har lyst til å vise at man hører sammen ved å forlove seg?

Gjest prust

Vi var bare 19 og 20 da vi ble sammen, men allerede i løpet av det første året forstod vi at dette var seriøst, og ringforlovet oss etter ett år. Det var likevel for tidlig å bestemme bryllup, men vi ville vise hverandre og omverdnenen at vi mente alvor og hørte sammen!

Det gikk derfor i underkant av to år fra vi forlovet oss til vi giftet oss.

Ikke nødvendigvis positivt det, da. Jeg kjenner noen som aldri kranglet, og plutselig en dag gjorde den ene parten det slutt. Det viste seg at vedkommende hadde irritert seg over ting i lengre tid uten å ta det opp, så kan være mye som skjuler seg hvis man aldri krangler.

Jeg kunne i alle fall ikke levd i et forhold totalt uten krangler. Noen ganger er det bare deilig å få ut litt innestengt aggresjon, og hvem er bedre å ta det ut på enn ektefellen? For å ikke snakke om hvor kjekt det er å bli venner igjen etterpå... ;o)

Men seriøst så hadde jeg blitt like bekymra om vi aldri kranglet, som om vi kranglet veldig ofte. Folk kan umulig være enige med hverandre hele tiden??

Kanskje fordi man av ulike grunner ikke har mulighet til å gifte seg med det første? Men alikevel har lyst til å vise at man hører sammen ved å forlove seg?

Man viser da at man hører sammen ved å være kjærester eller samboere. En forlovelse kan brytes like lett som et kjæresteforhold eller samboerskap. Sistnevnte ser jeg på som mer seriøst enn å være forlovet uten å bo sammen.

Gjest Ulvinnen

Jeg tror jeg har et alt for stort temperament til å aldri krangle med kjæresten.

Er dere veldig like, siden dere aldri krangler?

Jeg har temperament jeg også :-)

Vi har lik smak i mye, men slett ikke i alt. Vi diskuterer en del uten at det blir krangler. Om vi er uenige, så ser vi gjerne på hvem av oss det betyr mest for. Og det varierer selvsagt. Det er ikke slik at den ene av oss dominerer over den andre.

Men vi har merket at det ikke bare er positivt at vi har det så harmonisk hjemme.

Barna våre fikk møte en stor overgang når de er hos andre og begynte på skole, de ble litt skremt av voksne som var sinte på hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...