Gå til innhold

Til dere som er/har vært gift..

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Ikke nødvendigvis positivt det, da. Jeg kjenner noen som aldri kranglet, og plutselig en dag gjorde den ene parten det slutt. Det viste seg at vedkommende hadde irritert seg over ting i lengre tid uten å ta det opp, så kan være mye som skjuler seg hvis man aldri krangler.

Men det behøver jo ikke nødvendigvis å være slik da.

Fortsetter under...

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

34

• Sofline

11

• Mari25

7

• Dorthe

6

Man viser da at man hører sammen ved å være kjærester eller samboere. En forlovelse kan brytes like lett som et kjæresteforhold eller samboerskap. Sistnevnte ser jeg på som mer seriøst enn å være forlovet uten å bo sammen.

Vi kan av samme grunner heller ikke flytte sammen, så vi blir det som du kaller som "så useriøse at vi er forlovet uten å bo sammen". Men vi elsker hverandre alikevel. :o)

Gjest Ulvinnen

Ikke nødvendigvis positivt det, da. Jeg kjenner noen som aldri kranglet, og plutselig en dag gjorde den ene parten det slutt. Det viste seg at vedkommende hadde irritert seg over ting i lengre tid uten å ta det opp, så kan være mye som skjuler seg hvis man aldri krangler.

Det går fint an å ta opp ting som irriterer uten å krangle.

Jeg vet for eksempel at min kjære ikke kan fordra at jeg legger fra meg våte te-poser på benken, så det har jeg (nesten) sluttet med.

På samme måte har han uvaner jeg ikke er glad for. Siden han vet at jeg ikke liker dem, så prøver han også å slutte.

Når vi sier i fra til hverandre, så godtar den andre det, uten å slenge noe tilbake. Dermed blir det ikke krangel, bare info.

Gjest Ulvinnen

Jeg kunne i alle fall ikke levd i et forhold totalt uten krangler. Noen ganger er det bare deilig å få ut litt innestengt aggresjon, og hvem er bedre å ta det ut på enn ektefellen? For å ikke snakke om hvor kjekt det er å bli venner igjen etterpå... ;o)

Men seriøst så hadde jeg blitt like bekymra om vi aldri kranglet, som om vi kranglet veldig ofte. Folk kan umulig være enige med hverandre hele tiden??

Som jeg har svart de andre: du trenger slett ikke å være enig om alt for å la være å krangle!

Vi snakker jo sammen, og forteller hverandre hva vi føler, liker og misliker. Det kaller ikke jeg krangel.

Annonse

Gjest midjemål

Jeg kunne i alle fall ikke levd i et forhold totalt uten krangler. Noen ganger er det bare deilig å få ut litt innestengt aggresjon, og hvem er bedre å ta det ut på enn ektefellen? For å ikke snakke om hvor kjekt det er å bli venner igjen etterpå... ;o)

Men seriøst så hadde jeg blitt like bekymra om vi aldri kranglet, som om vi kranglet veldig ofte. Folk kan umulig være enige med hverandre hele tiden??

Det finnes mange måter å få ut aggresjon på. Og la det gå ut over "uskyldige" er vel en litt dårlig løsning?

Jeg hadde ikke klart å leve i et forhold med krangler. Da hadde jeg stukket fortere en svinnt. For å krangle gidder jeg rett og slett ikke.

Kvinnen med utopiene

Jeg har temperament jeg også :-)

Vi har lik smak i mye, men slett ikke i alt. Vi diskuterer en del uten at det blir krangler. Om vi er uenige, så ser vi gjerne på hvem av oss det betyr mest for. Og det varierer selvsagt. Det er ikke slik at den ene av oss dominerer over den andre.

Men vi har merket at det ikke bare er positivt at vi har det så harmonisk hjemme.

Barna våre fikk møte en stor overgang når de er hos andre og begynte på skole, de ble litt skremt av voksne som var sinte på hverandre.

Det høres jo veldig fint ut da, at dere klarer å bli enige om ting på den måten. Særlig at det ikke bare er èn som bestemmer alt. Men jeg skjønner at det kan ha vært litt skummelt for barna.

Jeg tror nesten jeg er litt avnhengig av å få krangle noen ganger. Men jeg krangler ”pent” da ;)

Gjest gosh

Jeg har temperament jeg også :-)

Vi har lik smak i mye, men slett ikke i alt. Vi diskuterer en del uten at det blir krangler. Om vi er uenige, så ser vi gjerne på hvem av oss det betyr mest for. Og det varierer selvsagt. Det er ikke slik at den ene av oss dominerer over den andre.

Men vi har merket at det ikke bare er positivt at vi har det så harmonisk hjemme.

Barna våre fikk møte en stor overgang når de er hos andre og begynte på skole, de ble litt skremt av voksne som var sinte på hverandre.

*Gosh* Trodde nesten du var konen min :o) For vi har heller aldri kranglet og vi har også vært gift over 10 år.

Vi er også i to totalt ulike livssituasjoner og ser saken fra to vidt forskjelige ståsteder. :o) Greit nok det.

Sant det. Jeg hadde kanskje sett annerledes på det hvis jeg var i en annen livssituasjon. Vi har begge 100% faste jobber og er samboere, så har ikke de samme problemene

Annonse

Vi hadde vært sammen i 2 år da vi giftet oss, men vi hadde vært venner i 7 år. Vi forlovet oss ikke, det gikk ca to mnd fra vi ble enige om å gifte oss til vi gjorde det.

Vi er lite romantisk annlagt begge to, eller kanskje romantiske på en helt annen måte enn hva som er sett på som vanlig. Så noe ned på knærne eller flott planlagt var verken giftemålet eller "frieriet" vi ble bare enige om det en morgen. Og gjorde det mest av praktiske årsaker.

Kvinnen med utopiene

Vi hadde vært sammen i 2 år da vi giftet oss, men vi hadde vært venner i 7 år. Vi forlovet oss ikke, det gikk ca to mnd fra vi ble enige om å gifte oss til vi gjorde det.

Vi er lite romantisk annlagt begge to, eller kanskje romantiske på en helt annen måte enn hva som er sett på som vanlig. Så noe ned på knærne eller flott planlagt var verken giftemålet eller "frieriet" vi ble bare enige om det en morgen. Og gjorde det mest av praktiske årsaker.

Jeg tror det er mye som kan være romantisk selv om redaktøren i hvilket som helst kvinneblad kanskje ikke er enig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...