Gå til innhold

Til dere som er/har vært gift..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

34

• Sofline

11

• Mari25

7

• Dorthe

6

Ugga Bugga

Jeg er ikke gift, og har heller ikke vært det, men jeg tar sjansen på å uttale meg allikevel.

Jeg er kanskje ikke så romantisk anlagt, for jeg har aldri drømt om at en mann skal gå ned på kne og fri til meg. Jeg har aldri heller vært opptatt av bryllup generelt, brudekjoler eller andre ting som har med det å gjøre.

Hvis et par ønsker å gifte seg, så bør vel det være noe de kommer fram til i fellesskap, etter grundig overveielse og samtale.

Jeg har aldri heller skjønt meg på jenter som venter i årevis på at kjæresten deres skal fri. Herregud, hvis jeg hadde ønsket å gifte meg, så hadde jeg nok bragt temaet på banen selv, jeg hadde neppe sittet og ventet. Man skulle ikke tro vi levde i 2006 når man hører hvordan en del intelligente og velutdannede jenter tenker når det gjelder sånne ting.

Gjest finbeckk

Sender du ut en smule feil signaler siden hele _3_ personer du ikke ville gifte deg med har fridd? er det virkelig mulig å ha vært i tre forhold hvor den ene har vært seriøs mens den andre egentlig ikke ville noe?

Den som hadde de fineste skallene vant ulvinnen:-(

filiokus81

Her fridde kjæresten på 2 års dagen vår, da hadde vi allerede bodd sammen i halvannet år. Vi skulle egentlig giftet oss i fjor sommer (et halvt år etter frieriet), men så var der plutselig et lite knøtt som forlangte å bli satt til verden :-)

Nå er hun 7 mnd gammel, og bryllupet står i sommer.

Annonse

Gjest primus

Vi traff hverandre da vi var 25. Jeg var skilt og han hadde vært forlovet. Pangforelsket. Flyttet sammen et par måneder etterpå. Giftet oss et år etter det. Fikk barn fire år senere, to med kort opphold. Tror nok vi burde blitt litt bedre kjent, vi har nok senere holdt sammen mye for ungenes skyld. De er voksne nå. Vi er veldig ulike, det er mye vi som ikke går sammen. Men barn og familie ellers holder oss sammen. Mye passer også da heldigvis.

Annonse

Kvinnen med utopiene

Tja, når jeg traff han jeg var gift med så fridde jeg etter 11 dager og så giftet vi oss 3 mnd etterpå. Etter 4 år fikk vi første barn, etter 7 fikk vi andre og 6 uker etterat dattera mi ble født flyttet vi fra hverandre :o)

11 dager? Oi!

Kvinnen med utopiene

Jeg er ikke gift, og har heller ikke vært det, men jeg tar sjansen på å uttale meg allikevel.

Jeg er kanskje ikke så romantisk anlagt, for jeg har aldri drømt om at en mann skal gå ned på kne og fri til meg. Jeg har aldri heller vært opptatt av bryllup generelt, brudekjoler eller andre ting som har med det å gjøre.

Hvis et par ønsker å gifte seg, så bør vel det være noe de kommer fram til i fellesskap, etter grundig overveielse og samtale.

Jeg har aldri heller skjønt meg på jenter som venter i årevis på at kjæresten deres skal fri. Herregud, hvis jeg hadde ønsket å gifte meg, så hadde jeg nok bragt temaet på banen selv, jeg hadde neppe sittet og ventet. Man skulle ikke tro vi levde i 2006 når man hører hvordan en del intelligente og velutdannede jenter tenker når det gjelder sånne ting.

For meg handler kvinnnefrigjøring om å kunne velge hva man ønsker selv. Noen velger å gjøre ting som tidligere bare var forbeholdt mannen, andre velger mer tradisjonelt.

Jeg ønsker å gifte meg, men det å fri ligger ikke helt i min natur, om jeg kan si det sånn. Det gjør meg ikke mindre intelligent. Det er mitt veloverveide valg.

Ugga Bugga

For meg handler kvinnnefrigjøring om å kunne velge hva man ønsker selv. Noen velger å gjøre ting som tidligere bare var forbeholdt mannen, andre velger mer tradisjonelt.

Jeg ønsker å gifte meg, men det å fri ligger ikke helt i min natur, om jeg kan si det sånn. Det gjør meg ikke mindre intelligent. Det er mitt veloverveide valg.

Jeg sier ikke at du er lite intelligent.

Det er bare litt vanskelig for meg å forstå den måten å tenke på. Men folk må selvsagt få lov til å gjøre sine egne valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...