Gå til innhold

Til dere som er/har vært gift..

Anbefalte innlegg

Kvinnen med utopiene

Jeg sier ikke at du er lite intelligent.

Det er bare litt vanskelig for meg å forstå den måten å tenke på. Men folk må selvsagt få lov til å gjøre sine egne valg.

Jeg var kanskje litt rask til å stille meg i forsvarsposisjon :)

Jeg skjønner ditt standpunkt, og at slike valg kan virke ubegripelige - særlig når det er så mange som lenge har jobbet for å kunne velge alternativene..

Fortsetter under...

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinnen med utopiene

34

• Sofline

11

• Mari25

7

• Lillemus

6

Gjest kalendria

Ett år fra vi ble sammen til vi flyttet sammen, giftet oss og fikk barn året etter.

I underkant av to år fra første møte til ekteskap.

Vi forlovet oss samme dag som vi satte bryllupsdato, og det skjedde ved at vi gikk til DavidAndersen og kjøpte ringer.

Kvinnen med utopiene

Ett år fra vi ble sammen til vi flyttet sammen, giftet oss og fikk barn året etter.

I underkant av to år fra første møte til ekteskap.

Vi forlovet oss samme dag som vi satte bryllupsdato, og det skjedde ved at vi gikk til DavidAndersen og kjøpte ringer.

Hvordan fungerer egentlig dette med ringer? Kjøper man to sett med ringer, eller graverer man det samme settet to ganger?

Gjest kalendria

Hvordan fungerer egentlig dette med ringer? Kjøper man to sett med ringer, eller graverer man det samme settet to ganger?

Kjenner noen som har to ringer, en i gult og en i hvitt gull utenpå hverandre.

Vi har bare en ring, og tok ikke av ringene for å sette dem på igjen da vi giftet oss. Så vi har forlovelsesringen som giftering.

Det er ingen regel for dette. Smak og behag, gjør det dere har lyst til.

Kvinnen med utopiene

Kjenner noen som har to ringer, en i gult og en i hvitt gull utenpå hverandre.

Vi har bare en ring, og tok ikke av ringene for å sette dem på igjen da vi giftet oss. Så vi har forlovelsesringen som giftering.

Det er ingen regel for dette. Smak og behag, gjør det dere har lyst til.

Hmm, begynte å lure litt, for to ringer høres grulig dyrt ut :)

Måtte sannerlig tenke over dette spørsmålet litt, men nå har jeg regnet på det: Det tok ganske nøyaktig 10 år, 11 mndr og 3 uker fra vi ble sammen til vi ble forlovet. Ble forlovet nyttårsaften mens rakettene for til værs - vi sto med god utsikt på toppen av en liten haug/steinknaus hjemme hos meg. Vi var forlovet i 3,5 år før vi gifta oss. Til sommeren har vi vært gift i fire år.

Annonse

Kvinnen med utopiene

Måtte sannerlig tenke over dette spørsmålet litt, men nå har jeg regnet på det: Det tok ganske nøyaktig 10 år, 11 mndr og 3 uker fra vi ble sammen til vi ble forlovet. Ble forlovet nyttårsaften mens rakettene for til værs - vi sto med god utsikt på toppen av en liten haug/steinknaus hjemme hos meg. Vi var forlovet i 3,5 år før vi gifta oss. Til sommeren har vi vært gift i fire år.

Jeg skjønner at dere ikke akkurat har hatt noe hastverk ;)

Vi forlovet oss 4 1/2 mnd etter at vi traff hverandre første gang. Vi hadde fort funnet ut at vi var de rette for hverandre og at vi ville gifte oss, så forlovelsen var rett og slett at vi tok på oss ringene og ikke noe frieri fra den ene eller den andre. Det var likevel et meget romantisk øyeblikk. :-) Vi giftet oss 4 mndr etter forlovelsen, og feiret 15 års bryllupsdag nå sist jul. ;-)

Kvinnen med utopiene

Vi forlovet oss 4 1/2 mnd etter at vi traff hverandre første gang. Vi hadde fort funnet ut at vi var de rette for hverandre og at vi ville gifte oss, så forlovelsen var rett og slett at vi tok på oss ringene og ikke noe frieri fra den ene eller den andre. Det var likevel et meget romantisk øyeblikk. :-) Vi giftet oss 4 mndr etter forlovelsen, og feiret 15 års bryllupsdag nå sist jul. ;-)

Å, så fint :)

skorpionfisken

Vi forlovet oss etter 5 mnd, giftet oss etter 1,5 år, og skilte oss etter 18 år.

Nå er jeg i et forhold, hvor vi flyttet sammen etter noen måneder, forlovelsen har vi prata om lenge, men har ikke somlet oss, eller prioritert økonomisk å kjøpe ringer.

Vi har funnet ut at vi har det fint som samboere så jeg tror neppe at vi gifter oss noen gang.

Kvinnen med utopiene

Vi forlovet oss etter 5 mnd, giftet oss etter 1,5 år, og skilte oss etter 18 år.

Nå er jeg i et forhold, hvor vi flyttet sammen etter noen måneder, forlovelsen har vi prata om lenge, men har ikke somlet oss, eller prioritert økonomisk å kjøpe ringer.

Vi har funnet ut at vi har det fint som samboere så jeg tror neppe at vi gifter oss noen gang.

Det er jo ikke en nødvendighet å gifte seg heller :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...