Gå til innhold

Møtt veggen..Får ikke legetime før i neste mnd...

Anbefalte innlegg

Gjest Så sliten nå....

Er hjemme fra jobb idag for første gang på laaaang tid.Jeg tror faktisk jeg har møtt veggen skikkelig nå! Jeg klarer ikke gjøre noe, hele livslysten er borte. Humøret svinger hele tiden og jeg er trett men får ikke sove. Har full jobb og 4 barn. Og det verste med det er at det er familien det går utover.

Derfor tok jeg endelig skrittet og ringte legekontoret for å bestille time. Kanskje de kan gi meg noe oppkvikkende og kanskje noe å sove på.. Men det var ingen ledige timer før ut i juni. De hadde bare plass til øyeblikkelig hjelp. Sekretæren spurte hva mitt problem var, men ville ikke begynne å legge ut alt for henne. Det føler jeg at hun ikke har noe med uansett.

Gruer meg veldig til å prate med legen..synes dette er kjempeflaut og vet ikke hvordan jeg skal starte.

Men kanskje det går over innen jeg skal til legen i juni..?

Men det er virkelig ille nå og alt har toppet seg. Men vil ikke tro dette er nok til øyeblikkelig hjelp. Kanskje jeg da tilogmed stjeler tid fra de som virkelig trenger øyeblikkelig lege.

Men hvis det ikke går over, hvordan skal jeg nå takle hverdagen mens jeg venter på legetime..?

Fortsetter under...

Kjære deg. Du trenger nok en akutt time hos lege. Ring igjen og fortell hva det gjelder. Du kan jo bare si at du har møtt veggen og føler du sliter veldig og trenger hjelp nå. Trenger ikke å legge ut i det vide og brede til sekretæren. Hun fanger nok signalet og har taushetsplikt. Du trenger hvile, ikke å vente til det skal bli juni.

Gjest grinebiter'n

Du trenger akutt-time - NÅ! Noen leger har ansatt drager som svarer på telefonen for dem, slik at slike som deg og meg ikke tør si at det haster. Faktisk er det nettopp den svakheten - at vi ikke tør "stå på krava" våre og be om å få plass først i køen som gjør at vi møter veggen!

Har møtt veggen selv, heldigvis er min lege og hans sekretær av det slaget som skjønner hvordan det står til med meg før jeg skjønner det selv - så det gikk helt greit. Men min tidligere lege hadde en drage ansatt - og ... huttetu.

Om du ikke klarer ringe selv, be noen andre ringe for deg, det er lettere for dem å "stå på krava" enn det er for deg selv.

God bedring!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...