Gå til innhold

Eks er

Anbefalte innlegg

Gjest -vet ikke helt, jeg

Skal prøve å gjøre en lang historie kort.

Januar 2005: Treffer en jente som jeg faller pladask for, en følelse som ikke kan forklares.. Har vært forelsket før, men dette var BIG TIME!

Juni 2005: Alt har gått kjempefint, dette må vel være den rette, som jeg skal dele livet med...

August 2005: Den første forelskesen har gitt seg, spesielt for henne. Ikke for meg, jeg finner også ut at hun er kontrollerende og beregnende.. Forelsket som jeg er, har hun meg rundt lillefingeren.

September 2005: Hun har stor glede i å gjøre meg sjalu, spesielt når hun treffer sin eks. Sier hun liker han godt og da jeg spør om hun kunne tenkt seg han igjen, svarer hun "Jeg kan jo ikke si at vi aldri blir sammen igjen" Svar på direkte spørsmål er diffuse, som nevnt tidligere er hun kontrollerende. Hun gjør meg veldig usikker og sjalu (noe jeg aldri har vært før)

Desember 2005: Vår første periode fra hverandre, jeg flytter til mine foreldre i 2 uker. Når det nærmer seg jul, er vi sammen igjen. Jula går fint.

Januar 2006:

Jeg klarer ikke mer og sier til henne at jeg har det bedre alene. Dette kommer selvsagt som et sjokk på henne. Jeg har det tøft, men er bestemt på at jeg ikke klarer å leve med en som er så kontrollerende.

Mai 2006:

Treffer en ny jente, en som har alt jeg ønsker meg. Men det er ikke det samme som eksen, jeg har ikke de samme følelsene. og hvem begynner å ringe når hun hører dette? Eksen.. Jeg er veldig glad i henne enda, og tenker veldig ofte på henne... Hun er i tankene mine hele tiden, men jeg vet at det blir det samme om vi går tilbake og gir henne avslag. Når jeg så treffer henne på byen, prøver hun å gjøre meg sjalu med andre typer.

Problemet er:

1. Jeg er veldig gla i eks enda og tenker på henne hver dag

2. Har truffet en jente som er bedre en eks på veldig mange måter, men får ikke de følelsene for henne

3. Jeg lurer på om jeg ble så kontrollert, at jeg egentlig savner det som jeg aldri fikk fra eks..

Noen som har gode svar?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229668-eks-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinnen med utopiene

Jeg har opplevd litt av det samme type forholdet. Jeg skjønte ikke hvor ille det var før etter 4 år, og det tok meg ett helt år å komme meg ut.

Jeg vet at sånne ting kan ta lang tid å komme over, men om hun er så ille som du beskriver høres det ut som om du bare kommer til å bli såret.

Og nå er det jo heller ikke sånn at du bare har to alternativer heller. Jeg vil si at det er best å ta tiden til hjelp, selv om det sikkert er et litt irriterende svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229668-eks-er/#findComment-1737274
Del på andre sider

Jeg har opplevd litt av det samme type forholdet. Jeg skjønte ikke hvor ille det var før etter 4 år, og det tok meg ett helt år å komme meg ut.

Jeg vet at sånne ting kan ta lang tid å komme over, men om hun er så ille som du beskriver høres det ut som om du bare kommer til å bli såret.

Og nå er det jo heller ikke sånn at du bare har to alternativer heller. Jeg vil si at det er best å ta tiden til hjelp, selv om det sikkert er et litt irriterende svar :)

Innerst inne vet jeg at du har rett, og alt sier meg at det er riktig å ikke være sammen med henne.. Så er det dette med følelser da...

Jeg får være sterk, da tror jeg at det blir det beste for meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229668-eks-er/#findComment-1737294
Del på andre sider

Clue1365380406

Tror du setter fingeren på det i det siste du skriver, om at du savner det du aldri fikk.

Men som du beskriver henne, tror jeg du aldri vil få det heller.

Jeg tror det beste du kan gjøre nå er å være fri en stund, rett og slett.

Finne deg selv, som det heter. Dvs bli klar over hva du ønsker deg i et forhold, og ikke gå for mindre enn det.

I tillegg bli såpass sta og sterk at du ikke lar noen tvinne deg rundt fingeren en gang til. Da blir du på en måte den svakeste i forholdet (selv om forhold ikke skal dreie seg om makt, vil det likevel gjøre det hvis den ene er "svakere" enn den andre, og dessuten viser det).

Dessuten må du gi deg selv tid til å komme over eksen. Ikke sikkert det er gjort på bare noen mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229668-eks-er/#findComment-1737620
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper det ordner seg for deg :)

Takk for mange fine svar, jeg vet at alle dere har riktig!! Dette er ei jente som har behandlet meg dårlig, men det er som Clue skriver, man får en feil maktbalanse i forholdet.

Slik jeg ser det vil det idèelle være at man har en balanse hvor begge kan være "sjefen" i perioder.

Jeg vet det kanske høres naivt ut at man ender i en slik situasjon, men blir man revet med og har utrolige sterke følelser for noen, er det utrolig hva man tillater...

En ting har jeg lært, det nytter ikke å bare være snill, man må stille krav til omgivelsene sine. :-)

Jeg er bare glad jeg har evnen til å elske et menneske, nesten, like høyt som meg selv... Det hadde ikke hun....

HER LOSS!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229668-eks-er/#findComment-1738820
Del på andre sider

Takk for mange fine svar, jeg vet at alle dere har riktig!! Dette er ei jente som har behandlet meg dårlig, men det er som Clue skriver, man får en feil maktbalanse i forholdet.

Slik jeg ser det vil det idèelle være at man har en balanse hvor begge kan være "sjefen" i perioder.

Jeg vet det kanske høres naivt ut at man ender i en slik situasjon, men blir man revet med og har utrolige sterke følelser for noen, er det utrolig hva man tillater...

En ting har jeg lært, det nytter ikke å bare være snill, man må stille krav til omgivelsene sine. :-)

Jeg er bare glad jeg har evnen til å elske et menneske, nesten, like høyt som meg selv... Det hadde ikke hun....

HER LOSS!!!

Det beste er at ingen er sjef over noen - bare over seg selv :) Man skal kunne leve sine liv parallelt - og unne den andre å leve sitt - og kose seg sammen. Jeg tror det viktigste mellom to er at man er hverandres beste venner :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229668-eks-er/#findComment-1738830
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...