Gå til innhold

Tannpuss før eller etter amming

Anbefalte innlegg

Jeg ammer datteren min på 13 mnd morgen og kveld. Rutinen om kvelden er blitt slik at hun får fluortablett, grøt, så pusser jeg tennene hennes. Til slutt ammer jeg henne. Nå har jeg begynt å lure på om jeg bør pusse tennene hennes etter ammingen for å unngå hull.

En annen ting er at hun får tenner i en annen rekkefølge enn jeg trodde de skulle komme. Hun har tre oppe og fem nede. I underkjeven har hun to fortenner på hver side, samt tann nr fire på ene siden(ser ut som en jeksel), men mangler nr tre. Det samme skjer nå på andre siden. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22980-tannpuss-f%C3%B8r-eller-etter-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Prinsippielt bør jo tenner pusses etter siste måltid. Dersom ammingen også er en del av "natta og innsovingskosen" synes jeg prinsippet bør fravikes.

Tenner som bryter frem kommer ikke alltid som forventet eller i den stilling som forventes. Vær tålmodig og avvent situasjoen for det er ikke noe å gjøre med det, -uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...