Gå til innhold

Hvorfor blir enkelte gal i fylla ?

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg skulle gjerne ha likt å få svar på hvorfor enkelte mennesker blir pine spike gal når de drikker ? Min samboer er en slik person, når han drikker klarer han mangegang ikke begrense seg helt og drikker for mye. Når han har drukket for mye blir han fryktelig urasjonell, han trøbbler med folk, skjeller dem ut og vil slåss. Det er ikke verd her og nevne hva han sier til meg, det er ihvertfall ikke pent og jeg har vanskelig for å tilgi alt han har skjellt meg ut for uten noen grunn.

Når han er edru som han selvsagt er for det aller meste hender det at han urettmessig bruker ordforåd som ikke er akseptabelt (hvis vi har kranglet eller at han føler seg presset). Han er en del ustabil i forhold til kofrontasjoner, han lover bot og bedring men han holder det ikke. Nå har jeg gitt han en siste sjanse i vårt seks år lange forhold. (vi har et barn sammen ) Har min samboer problemer med alkohol ? og hva skal til for å få han til å forstå hva han gjør med meg på sikt med sin urasjonelle væremåte ? Det begynner å tære skikkelig på forholdet vårs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22986-hvorfor-blir-enkelte-gal-i-fylla/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

For det første har han utvilsomt et betydelig alkoholproblem.

For det andre synes det som om umodne og avvikende trekk som også er der i edru tilstand, kommer tydeligere frem i fylla.

For det tredje har alkohol en aggresjonsfremmende effekt på mange.

For det fjerde har alkohol en vikning på selvbildet som gjør at en føler seg mer betydningsfull, sterkere, kort sagt en omnipotent virkning.

Gjest Blipp

For det første har han utvilsomt et betydelig alkoholproblem.

For det andre synes det som om umodne og avvikende trekk som også er der i edru tilstand, kommer tydeligere frem i fylla.

For det tredje har alkohol en aggresjonsfremmende effekt på mange.

For det fjerde har alkohol en vikning på selvbildet som gjør at en føler seg mer betydningsfull, sterkere, kort sagt en omnipotent virkning.

Jeg har levd i 15 år med en mann som har reagert slik på alkohol. Etter mange trusler om å gå fra han og like mange lovnader fra han (som holdt helt til neste fest) satte jeg for et år siden foten ned og sa det var slutt. Som et siste forsøk bestemte han seg for å slutte få drikke. Det greide han faktisk, men klarte ikke begrensning iforb med alkohol. har nå levd et år med en mann som ikke drikker så mye som et glass. Et helt nytt liv. Forlang dette du også. Tror det for slike menn må bli entet eller! Begynner min mann å drikke igjen vet jeg en ting - jeg går!! Gidder ikke det gamle livet mer; bestandig grue seg for festlige anledninger med alkoholservering - når andre gleder seg. Nei takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...