Gå til innhold

Mangel på motivasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Mangel på motivasjon

Jeg sliter med enormt mangel på motivasjon på jobb.

Dette kom etter at jeg møtte veggen ganske kraftig for et par år siden,-som førte til både aktiv sykemelding og etterhvert gradert sykemelding.

Jeg er nå i full stilling.

Har prøvd flere motivasjonskurs. Avdelinga har flyttet til en bedre plass,med lyse lokaler,kollegaene er greie...har egentlig ingen ting å klage på...

Jeg er selv verneombud her,-men jeg har også problemer med å være aktiv her.

Men dagene er så slitsom...alt er et ork.

Ønsker bare å finne meg en plass og sove på...

Økonomisk så har jeg ikke råd å slutte på jobben,lell om den ikke så godt betalt.

Jeg har jo over 20 år igjen av arbeidslivet.Jeg kan ikke ha det sånn i 20 år til...

Hva i all verden skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230057-mangel-p%C3%A5-motivasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke opplagt

Ønsker du å jobbe med noe annet kan du forsøke ny utdanning.

jeg føler akkurat som deg, har ingen motivasjon selv om det er en bra arbeidsplass, har ikke noe å klage over. vil bare være hjemme, sykemelde meg. hjelper ikke å ha langfri 1 uke. bruker litt for mange egenmeldinger nå. er mere følsom, gråter lett. vil helst studere på full tid men har ikke råd.

dette var ikke særlig oppmuntrende for deg men jeg ville bare at du skulle vite at du ikke er alene. godt å kunne støtte hverandre litt synes jeg. skriv gjerne tilbake. blir kjempeglad for svar.

• 2 måneder senere...

Et tips som kanskje høres litt for enkelt ut, men som funket for meg er å begynne å trene.

De gangene jeg har sluttet å trene i lengre perioder, har jeg store problemer med å henge med på jobben, konstant sliten og trøtt uansett hvor mye jeg sover, null energi og dårlig humør.

Jeg merker iallefall virkelig god forskjell.

En annen fin bivirkning er at sexlivet blir mange hakk bedre. :-)

Det kan være litt vanskelig å komme i gang, men når man har holdt på i en måned eller to, er det bare godt, og jeg kjenner en trang til å trene hvis det er noen dager siden sist.

Vært et forsøk???

Snacky1365380698

Et tips som kanskje høres litt for enkelt ut, men som funket for meg er å begynne å trene.

De gangene jeg har sluttet å trene i lengre perioder, har jeg store problemer med å henge med på jobben, konstant sliten og trøtt uansett hvor mye jeg sover, null energi og dårlig humør.

Det kan være litt vanskelig å komme i gang, men når man har holdt på i en måned eller to, er det bare godt, og jeg kjenner en trang til å trene hvis det er noen dager siden sist.

Vært et forsøk???

Henger meg på deg, jeg :) Kunne ikke vært mere enig!

Annonse

Gjest looooonely P

Vært et forsøk???

hvor ofte,hvor lenge og hva trener du for å oppnå denne effekten? styrke- eller kondisjonstrening?

dette må jeg også prøve,takk for en svært god ide:)

Gjest Lena B

"Møter veggen", tenker jeg med en gang en type deprisjon. Hva fikk du gjort sist du møtte veggen?

Sett deg ned med en liste over hvilken ting som kjennes vanskelig/lite motiverende med jobben din- og se om du ser en årsak.

Kanskje greier du å ta de riktige grepene som skal til, for å bli motivert?

Personlig opplevde jeg å bli veldig umotivert og kanskje deprimert for noen år tilbake. Da så jeg at jeg fikk realisert meg og mine ideer på et svært lite plan. Jeg skiftet jobb, fikk nye utfordringer og nye koleager- etterhvert en ny utdanelse, og har det i dag som "plommen i egget".

hvor ofte,hvor lenge og hva trener du for å oppnå denne effekten? styrke- eller kondisjonstrening?

dette må jeg også prøve,takk for en svært god ide:)

Hei.

Trener 2 til 3 ganger i uken. Stort sett trener jeg styrke (Enkle øvelser på apparater) tar 3 kvarter til en time, og avslutter med å sykle i ca 30 minutter, evt tredemølle i 15 - 20 min.

Men jeg tror igrunn ikke det har så mye å si hvordan man trener. Men jeg har iallefall funnet en god balanse for meg, med lett styrketrening og litt enkel kondisjonstrening.

Av og til liker jeg også å bytte ut en økt på helsestudio med en lang gåtur. Da får jeg virkelig trimma huet også, for tankene flyr og ting som jeg vanligvis ikke tenker så mye på begynner også å surre.

Håper dere får like mye ut av treningen som jeg gjør.

Lykke til. :-)

Gjest looooonely p

Hei.

Trener 2 til 3 ganger i uken. Stort sett trener jeg styrke (Enkle øvelser på apparater) tar 3 kvarter til en time, og avslutter med å sykle i ca 30 minutter, evt tredemølle i 15 - 20 min.

Men jeg tror igrunn ikke det har så mye å si hvordan man trener. Men jeg har iallefall funnet en god balanse for meg, med lett styrketrening og litt enkel kondisjonstrening.

Av og til liker jeg også å bytte ut en økt på helsestudio med en lang gåtur. Da får jeg virkelig trimma huet også, for tankene flyr og ting som jeg vanligvis ikke tenker så mye på begynner også å surre.

Håper dere får like mye ut av treningen som jeg gjør.

Lykke til. :-)

takk for svar:) og inspirasjon:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...