Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er gravid og går på noen jern tab. som gjør at jeg har hard og treg avføring,nå har jeg holdt meg siden i går i håp om mykere avføring. jeg klarer ikke gå på do,pga smertene og det virker som jeg har stor/mye avføring fordi jeg får det ikke ut.Hva gjør jeg nå???

jeg venter på svar fort. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.er det noe jeg kan spise som gjør avføringen mykere fort???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23008-gravidavf%C3%B8rings-problemersvar-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan prøve klyster som du får kjøpt på apoteket. Mye vann skal være bra, svisker, kaffe, cola. Men det er vel ikke så sunt med kaffe og cola når du er gravid.

Jeg hadde kjempetreg mage på slutten av mitt forrige svangerskap, og var livredd for at jeg ikke skulle få tid til klyster før fødselen. Men det gikk bra heldigvis, selv om jeg syntest det var i seneste laget.

Åsa Prebensen, Jordmor

I akut skjede behöver du antagligen ett klyster. Kjöp detta på apoteket. När detta "akuta" problem är löst, skall du undvika klyster. Det är viktigt att du dricker mycket vatten och äter fiberrik kost. Mycket grönsaker, frukt, grovt bröd, svisker kan hjälpa. Om detta inte skulle hjälpa kanske du kan ta en mindre mängd järntabletter eller pröva att byta mot en mera skonsam sort. Lycka till vidare!

marin grense

Laktulose (drikkes) fåes kjøpt på apoteket, noe som kan brukes for å vedlikeholde/unngå treg mage, og den skal ikke skade tarmens funksjon ved langvarig bruk. Jerntabeletter har ulik effekt på magen. Prøv med hemojern det skal visst være det beste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...