Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurer på om jeg kan være gravid?

i morgen er det dag 45 etter sist mensen. har vært hos legen og tatt test, men var negativ.

fortalte de at jeg hadde hatt stikking i magen og i følge uttrykket på henne så så det ut som om at hun trodde at jeg var gravid.

hun sa(stikking er det mange som har når de er gravid og menslignende smerter som du også har)

men ba meg å komme tilbake om en uke.

tror du det er muligheter for at jeg er gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230114-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

d kan jo ver eggløsning du har, det gir også stikkninger og menssmerter

nei jeg tror ikke det er eggløsning for smertene har jeg hatt siden før den 28 april.

og i dag er det dag 47 men ingen mensen nå heller.

tok en test i går som visste negativt så mulighetene er vel ikke så store. men kjenner liksom ut som om at jeg er det. er små kvalm hele tiden tisser mye spesielt på kveldene.

er det noen andre som har opplevd lignende. hva viste det seg å være?

Gjest Personifica

nei jeg tror ikke det er eggløsning for smertene har jeg hatt siden før den 28 april.

og i dag er det dag 47 men ingen mensen nå heller.

tok en test i går som visste negativt så mulighetene er vel ikke så store. men kjenner liksom ut som om at jeg er det. er små kvalm hele tiden tisser mye spesielt på kveldene.

er det noen andre som har opplevd lignende. hva viste det seg å være?

Du har graviditetssymptomer.

Bruker du noen medisiner? Jeg var gravid i desember. Samme forløp som deg, men negative tester. Jeg brukte på den tiden en type allergimedisin som heter Phenergan. Det viste seg at denne typen med kan gi negative svar på tester tatt i urin. Så sluttet med preparatet og etter 3-4 døgn slo testen positivt ut. Mulig at andre typer med også gir samme utslag.

Forøvrig slår testene sent ut for meg. Har selvsagt noe med mengde gravihormon å gjøre, men det er kanskje en mulighet for at noen tester positivt raskt andre ikke? Hypotese.

Uansett, mensen din uteblir og det er jo et signal om at du absolutt kan være gravid. Lykke til!

Du har graviditetssymptomer.

Bruker du noen medisiner? Jeg var gravid i desember. Samme forløp som deg, men negative tester. Jeg brukte på den tiden en type allergimedisin som heter Phenergan. Det viste seg at denne typen med kan gi negative svar på tester tatt i urin. Så sluttet med preparatet og etter 3-4 døgn slo testen positivt ut. Mulig at andre typer med også gir samme utslag.

Forøvrig slår testene sent ut for meg. Har selvsagt noe med mengde gravihormon å gjøre, men det er kanskje en mulighet for at noen tester positivt raskt andre ikke? Hypotese.

Uansett, mensen din uteblir og det er jo et signal om at du absolutt kan være gravid. Lykke til!

Personifica tusen takk;)

jeg btruker ventoline og seretide astma medisin har det noe å si? i går fikk jeg surt oppstøt eller noe sånt fikk veske(med spy smak) i munnen men greide å svelge det.

Gjest Personifica

Personifica tusen takk;)

jeg btruker ventoline og seretide astma medisin har det noe å si? i går fikk jeg surt oppstøt eller noe sånt fikk veske(med spy smak) i munnen men greide å svelge det.

Det viser seg at seretide kan gi fosterskader. Så denne medisinen bør du slutte med til det er klarlagt om du er gravid eller ikke.

Ventoline gir også fosterskader, men man går utifra at det ved teraputiske doser ikke er svært sannsynlig. Vet ikke om disse preparatene kan gi feilutslag på gravitester. Men det kan jo være en mulighet.

Kutt seritide, hvis det ikke er svært nødvendig å bruke det. Ventolin kan du muligens fortsette med.

Snakk med legen din!

Annonse

Det viser seg at seretide kan gi fosterskader. Så denne medisinen bør du slutte med til det er klarlagt om du er gravid eller ikke.

Ventoline gir også fosterskader, men man går utifra at det ved teraputiske doser ikke er svært sannsynlig. Vet ikke om disse preparatene kan gi feilutslag på gravitester. Men det kan jo være en mulighet.

Kutt seritide, hvis det ikke er svært nødvendig å bruke det. Ventolin kan du muligens fortsette med.

Snakk med legen din!

ok... herregud...uæææææææ

jeg var inne å leste på lommelegen og der sto det at man ikke måtte slutt med astma medisin for fosteret kunne få problemer med å få nok surstoff hvis man sluttet med medisin.

hvor lenge syns du jeg bør vente for eventuelt ny test??

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...