Gå til innhold

DESPERAT

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Jeg er en gutt på 26år som sliter veldig psykisk med mine tenner.

Min mor fikk sine tenner byttet ut i en alder av 24år. på grunn av noen sykdom med dem.Hva vet jeg ikke.

Men i de siste 6årene så har tennene mine blitt værre og verre.

De begynner med hull inne ved tannkjøttet. og uannsett hva jeg gjør eller gjorde så blir de verre og verre. har alltid vært påpasselig med tannpuss og munnskyllevann. jeg hadde ikke hull i tennene mine før jeg ble ca 15år.

men nå er det så ille at jeg går rundt og er redd for og smile/le.

velger og isolere meg fra folk. Det er lettere for meg og være sur og alvorlig for da slipper jeg og le og smile.

Det begynner og slite meg ut for jeg går konstant rundt og er redd for at noen skal se det.

så det jeg lurer på er er. Har du/dere noen råd for hvordan jeg skal gå frem for og få dette billigst mulig byttet. Støtter staten noe eller trygdeetaten?støtter de kun full protese eller er det mulig og få støtte/noe dekning til tenner på stift.

For jeg tør jo heller ikke gå til tannlegen før jeg vet noe mere.

det er ikke bare bare og åpne munnen for han/hun heller.

Og hvis det er noen Tannleger der ute som trenger øvelse på bytte av alle tenner og som gir rabat så bare si i fra.

Er DESPERAT::::::::::::

Påforhand tusen takk for hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23014-desperat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei.

Dette høres ille ut. Man får ikke slike tenner uten grunn. Nå må jo skadene repareres uansett hva som er årsaken.

Dersom sykdom eller medisiner kan ha direkte eller indirekte årsak til dette, så kan folketrygden yte bidrag eller refusjon til behandlingen.

Rimelig behandling kan du få på universitetstannklinikkene i Oslo eller Bergen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23014-desperat/#findComment-97791
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...