Gå til innhold

Urinbære forskyvning etter fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet

Jeg fødde en nydelig gutt for fire uker siden. Men jeg har fått et problem. Jeg har urinblæreforskyvning og tidligere hadde jeg aldri problem med treg og hard avføring, men det har jeg nå. Hva kan jeg gjøre, legen min er redd jeg må ta operasjon, men må jeg det? Kan jeg trene det bort? Jeg trener aerobic for gravide på SATS. Er det OK? eller burde jeg være forsiktig. Kan jeg jogge? Eller skal jeg bare trene iherdig med bekkenbunn trening?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg må tilstå a jeg ikke helt vet hva du mener med 'forskyvning av urinblæren'. Mener du at den kommer ut som en pose i skjeden? Hvis det fører til at du ikke får tømt blæren, kan man operere. Man kan også legge en ring inn for å støtte, men det er ikke noen varig behandling for yngre kvinner. Ved bekkenbunnstrening kan det nok bli noe bedre. Det er for tidlig å vurdere det allerede etter fire uker og før dine hormoner er tilbake til det normale ( når mensen kommer igjen).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...