Gå til innhold

Snakke om sex-problemer? Desperat snart!

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ha lyst igjen!

Hjelp - jeg og kjæresten har problemer med sexen som har vart en stund nå. Jeg lurer: Skal vi snakke ut om alt (ting som delvis kan gjøres noe med, delvis ikke) for å få luftet det, jeg tror vi må snakke om det og ikke bare la det ligge. Samtidig er jeg så redd for å si ting som vil være sårende for ham å vite for all fremtid.

Jeg kan ikke skrive her hva det dreier seg om, men det er noe fysisk (feks han er for tynn/tykk eller kroppslukt eller for høy/lav liksom. Noe sånt. Ikke noe med 'utstyret' altså.)

Altså: Snakke ut og lufte problemene, eller tie for ikke å såre? (Vi er voksne, ikke samboere, har barn hver for oss.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230368-snakke-om-sex-problemer-desperat-snart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Dere må snakke om det. Ok, så kan han bli såret i starten, men med mindre dere gjør noe vil vel hele samboerskapet gå til helvete?

Kommunikasjon er essensielt i et hvert forhold, og det er jo ikke sikkert fyren er klar over det hvis han f.eks. sliter med urutinert kroppslukt.

Tja, det er vanskelig å si.

Ting som ikke kan gjøres noe med (for lav eller for høy etc) er det ikke så mye vits i å ta opp, så vidt jeg kan skjønne. Og har han en eller annen "skavank" som det uansett ikke er mulig å gjøre noe med, så er han nok også klar over det selv.

Er det derimot noe det kan gjøres noe med, så bør dere nok snakke om det. Men det er litt vanskelig å svare på, i og med at jeg ikke vet hva det dreier seg om. Kritikk bør ihvertfall være konstruktiv, og ting bør tas opp på en slik måte at de ikke blir sårende eller bebreidende. Du er sikkert ikke feilfri du heller, og noe av problemet kan kanskje ligge hos deg også.

Dere må selvfølgelig snakke sammen, men ikke nødvendigvis ta alt negativt i en setning:-)

sex er temmelig viktig for et forhold så om problemene er for store bør det "opp i dagen" uansett vondt eller godt...

finn en "myk" linje, og ta også med at DU kanskje må gjøre noen justeringer, ikke bare ham:-)

Gjest Moråselill

Åpen, ja, men helt ærlig lønner det seg sjelden å være.

Lukter han vondt, ol., burde det la seg ordre relativt smertefritt via en åpenhjertelig prat.

Men hvis du har problemer med at han er 10 cm kortere enn deg er jo det mest ditt eget problem. Han kan ikke endre sin størrelse. Valgte du ham, valgte du størrelsen.

Hvis du vil lempe på evt problemer av denne type bør du 'øve deg' på kloke formuleringer slik at du ikke sårer hans manndom. Jo, da, jeg vet vi lever i 2006, men dette med menn, manndom, sex, det er vanskelig.

Noe som ofte plager kvinner er for tidlig sædavgang. Hyppig sex, uten å tenke så mye på målet, kan hjelpe mot det.

Gjest Moråselill

Åpen, ja, men helt ærlig lønner det seg sjelden å være.

Lukter han vondt, ol., burde det la seg ordre relativt smertefritt via en åpenhjertelig prat.

Men hvis du har problemer med at han er 10 cm kortere enn deg er jo det mest ditt eget problem. Han kan ikke endre sin størrelse. Valgte du ham, valgte du størrelsen.

Hvis du vil lempe på evt problemer av denne type bør du 'øve deg' på kloke formuleringer slik at du ikke sårer hans manndom. Jo, da, jeg vet vi lever i 2006, men dette med menn, manndom, sex, det er vanskelig.

Noe som ofte plager kvinner er for tidlig sædavgang. Hyppig sex, uten å tenke så mye på målet, kan hjelpe mot det.

Annonse

Selvfølgelig må dere snakke om det! Men ta det pent og rolig, ikke bus frem i en bebreidende tone. Si at du synes det er vanskelig å si det du nå skal si, men...

Jeg forventer faktisk av en voksen mann at han klarer å høre på det som blir sagt uten å trekke ned rullegardinen fullstendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...