Gå til innhold

Vil ikke ha svar fra legen her

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om du mener dette alvorlig, eller om det bare er fleip. Men hva er det ved sexen som er unaturlig og syndig?

Det må jo være naturlig når det er sex som skal til for å få barn. Kanskje sexen er noe av det mest naturlige ved oss.

Og hvorfor er det syndig? Hva galt er det ved sexen som gjør den til et moralsk problem? La oss høre.

Hvis det ikke er fleip så må jeg si at dine oppfatninger virker temmelig forkvaklede.

Det er vel mye fleip og litt sannhet. Jeg har vært veldig uheldig med mine tidligere erfaringer. Jeg har blitt avvist de gangene jeg har vært ordentlig forelsket. Sansynligvis har det etter dette kommet til at jeg vegrer meg for å initsiere kontakt og ser med sjalusi på alle andre som har sex og kjærlighet. Dette har gitt meg et konservativt forhold til sex. Men etterhvert som jeg har blitt mindre sårbar pga. psykologisk og medikamentell(dysthymi, adhd ++) behandlig har jeg klart å ikke se så strengt på sex. Jeg har hatt en tendens til å tenke litt svart hvitt i forhold til sex. Nå er jeg 23, og har bare hatt en kjæreste(varte i 3 mnd.). Jeg flykter tilnærmet fra jenter som ikke passer inn i mitt bilde på den perfekte jenta. Sist helg fikk jeg for eksempel tilbud om å sove mellom to jenter, men jeg avslo da jeg følte at dette ville gi feil signaler.

Jeg husker en samtale med min gamle psykolog for to år siden. Jeg fortalte at jeg hadde klint med en jente som var veldig søt, men at jeg ikke ville gjøre noe mer ut av det fordi hun bodde for langt unna. Han svarte at de fleste menn ville dratt mange mil for en kvinne.

Jeg synes du forøvrig gjør en kjempe god jobb her. Og jeg synes ikke du trenger å ta det til etteretning når du leser innlegg fra feks. Orker ikke. Du er nok sansyligvis offer for deres ideer/skjemaer for hva en sexolog er.

Hvis du har noen tips til min framtidig seksuelle/emosjonelle utvikling vil jeg ta de imot med taknemmelighet.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...