Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har vært til legen for en uke siden og tok en gt. den var negativ. har hatt stikking i magen nederstpå venstre side, kvalm til tider av og til på morgenen og spredd utover dagen. springer ofte på toalettet spesielt utover dagen, har ikke hatt ømme bryster.

men har hatt menslignende smerter siden før den 28. april.

tok en ny test i går og den var også negativ, men føler liksom på meg at jeg er gravid. kan jeg være gravid for det? hadde mensen sist gang 27.mars, og nå er det 47 dager siden.

i dag er det 13 dager siden jeg skulle hatt mensen. kan noen være så snill og svare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230408-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofies mamma

Jeg ville krevd at legen da henviste meg så jeg fikk tatt ultralyd. Mange symptomer på gravid har du jo. I svært få tilfeller slår ikke svangerskap utenfor livmoren positivt ut på test fordi hcg ofte produseres saktere ved et slikt svangerskap. Tenker på det siden du har stikkinger på den ene siden.

Jeg ville krevd at legen da henviste meg så jeg fikk tatt ultralyd. Mange symptomer på gravid har du jo. I svært få tilfeller slår ikke svangerskap utenfor livmoren positivt ut på test fordi hcg ofte produseres saktere ved et slikt svangerskap. Tenker på det siden du har stikkinger på den ene siden.

å herregud er det farlig?

tusen takk for at du skrev inn til meg Sofies mamma

Sofies mamma

å herregud er det farlig?

tusen takk for at du skrev inn til meg Sofies mamma

Uff, nå fikk jeg så dårlig samvittighet. Jeg mente ikke å skremme deg.

Men svangerskap utenfor livmoren er sjeldent. 1 av 200 tror jeg. Det kan gi sen positiv test og det kan være stikkinger bare på den ene siden. Derfor slo det meg at jeg ville utelukket det hadde jeg vært i dine sko.

Det er ikke farlig hvis det oppdages tidlig, enkel operasjon. Men dersom det går for lenge kan det bli farlig for den gravide. Derfor er det bra å oppdage det, da.

Jeg hadde stikkinger bar epå den ene siden i flere uker, bare for å si det. Det var kun bånd og muskler som strakk seg. Helt ufarlig.

Men jeg synes du burde bli undersøkt noe grundigere. Jeg ville i hvertfall gjort det når du virker gravid, men ikke får positiv test.

Uff, nå fikk jeg så dårlig samvittighet. Jeg mente ikke å skremme deg.

Men svangerskap utenfor livmoren er sjeldent. 1 av 200 tror jeg. Det kan gi sen positiv test og det kan være stikkinger bare på den ene siden. Derfor slo det meg at jeg ville utelukket det hadde jeg vært i dine sko.

Det er ikke farlig hvis det oppdages tidlig, enkel operasjon. Men dersom det går for lenge kan det bli farlig for den gravide. Derfor er det bra å oppdage det, da.

Jeg hadde stikkinger bar epå den ene siden i flere uker, bare for å si det. Det var kun bånd og muskler som strakk seg. Helt ufarlig.

Men jeg synes du burde bli undersøkt noe grundigere. Jeg ville i hvertfall gjort det når du virker gravid, men ikke får positiv test.

hehe... det går bra...

jeg fikk nesten dårlig samvittighet fordi jeg gjorde så du fikk det;)

kanskje det er best å snakke med legen i morgen da...

du må ha hjertelig tusen takk for at du svare meg.. setter stor pris på det;)

hehe... det går bra...

Hei, vil bare legge til at jeg etter å ha lest svarene fra Sofies mamma plutselig husket at jeg også hadde stikking på den ene siden, og at tanken om sv.skap utenfor livmoren slo meg, men alt var i den skjønneste orden! :-)

Merkelig så fort man glemmer, git! ... Eller for & fort, fru Blom, det var da tross alt i forrige årtusen! ;-)

Annonse

Sofies mamma

hehe... det går bra...

Bedre med en sjekk for mye enn en for lite. I hvertfall for sånne som meg som er av den bekymrede sorten...

Det er jo uansett ikke helt etter boka å gå lenge over mens, virker gravid, men ikke få positiv test.

Lykke til og skriv inn hvordan ståa er etter hvert, da. Ønsker deg det beste :-)

Hei, vil bare legge til at jeg etter å ha lest svarene fra Sofies mamma plutselig husket at jeg også hadde stikking på den ene siden, og at tanken om sv.skap utenfor livmoren slo meg, men alt var i den skjønneste orden! :-)

Merkelig så fort man glemmer, git! ... Eller for & fort, fru Blom, det var da tross alt i forrige årtusen! ;-)

hehe... ok... tusen takk for innlegget ditt det hjalp;)

setter stor pris på at du orket å skrive til meg;)

Bedre med en sjekk for mye enn en for lite. I hvertfall for sånne som meg som er av den bekymrede sorten...

Det er jo uansett ikke helt etter boka å gå lenge over mens, virker gravid, men ikke få positiv test.

Lykke til og skriv inn hvordan ståa er etter hvert, da. Ønsker deg det beste :-)

tusen takk sofies mamma;)

skal gjøre det;)

får se om jeg kanskje drar til legen i morgen

hehe... ok... tusen takk for innlegget ditt det hjalp;)

setter stor pris på at du orket å skrive til meg;)

hmmm... jeg har ikke vært til legen i dag. men har vært så rar i magen... hva kan dette være?

jeg kjente plutselig at det var noe rart som skjedde og så fikk jeg en del tflod ikke så veldig mye men litt. har hatt litt hele tiden men det var så rart denne gangen... hmmm

heisann i dag er dag 16 uten mensen

fikk så FRYKTELIG vondt i magen i går og sprang på toalettet og tisset hele tiden til slutt fikk jeg vondt når jeg tisset også.. og da var min første tanke hmm... kanskje det er blærekatar..

det ble bare enda verre og da fant jeg ut at jeg måtte dra til legen for å sjekke om det kunne være det siden jeg fikk så vondt når jeg tisset..

jeg kom dit og hun tok prøve av urinen min og sa at hun skulle ta en graviditetstest bare for å være sikker.

graviditetstesten negativ, men så sa hun at jeg måtte komme tilbake med morgen urin på torsdagen(18.mai). men hun var 100 % sikker på at jeg hadde fått urinveis infeksjon. de hvite blodcellene skulle være negativ på testen og min viste +2. og derfor ville hun ha morgen urinen min for å finne ut hvor kraftig UVI jeg har.

og i dag har jeg så vondt i magen at jeg nesten ikke greier og gå og fikk en snodig pitteliten blødning men så stoppet det?

hva kan liksom det være? mensen?

Sofies mamma

heisann i dag er dag 16 uten mensen

fikk så FRYKTELIG vondt i magen i går og sprang på toalettet og tisset hele tiden til slutt fikk jeg vondt når jeg tisset også.. og da var min første tanke hmm... kanskje det er blærekatar..

det ble bare enda verre og da fant jeg ut at jeg måtte dra til legen for å sjekke om det kunne være det siden jeg fikk så vondt når jeg tisset..

jeg kom dit og hun tok prøve av urinen min og sa at hun skulle ta en graviditetstest bare for å være sikker.

graviditetstesten negativ, men så sa hun at jeg måtte komme tilbake med morgen urin på torsdagen(18.mai). men hun var 100 % sikker på at jeg hadde fått urinveis infeksjon. de hvite blodcellene skulle være negativ på testen og min viste +2. og derfor ville hun ha morgen urinen min for å finne ut hvor kraftig UVI jeg har.

og i dag har jeg så vondt i magen at jeg nesten ikke greier og gå og fikk en snodig pitteliten blødning men så stoppet det?

hva kan liksom det være? mensen?

Det kan det vel være. Som jeg har sagt før ville jeg krevd UL for å utelukke svangerskap utenfor livmoren, som av og til gir negativ test pga lavt hcg-nivå tidlig i svangerskapet.

Det kan det vel være. Som jeg har sagt før ville jeg krevd UL for å utelukke svangerskap utenfor livmoren, som av og til gir negativ test pga lavt hcg-nivå tidlig i svangerskapet.

hmm. ok

men har ikke vært inne hos en lege. bare vært på legekontoret for urin prøve..

uff jeg har Jævli ondt i magen og tror kanskje det kan være mensen jeg har fått nå men er litt snodig mensen har ikke fått sånn før..

har så ubehag i magen at dt kjennes ut som om at jeg kan spy når som helst

Annonse

Sofies mamma

hmm. ok

men har ikke vært inne hos en lege. bare vært på legekontoret for urin prøve..

uff jeg har Jævli ondt i magen og tror kanskje det kan være mensen jeg har fått nå men er litt snodig mensen har ikke fått sånn før..

har så ubehag i magen at dt kjennes ut som om at jeg kan spy når som helst

mtp hcg er blodprøve + UL det jeg ville satset på. Urinen slår ikke annerledes ut på legevakten enn med hjemmetester.

mensen er jeg ikke ekspert på, dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...