Gjest ikke nå Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 Jeg har hatt regelmessig menstruasjon i mange år. Og så begynte jeg på antidepressiva. En av bivirkningene er menstruasjonsforstyrrelse. Jeg har altså hatt regelmessig syklus, 28 dager. Men forrige gang, var den bare 18-20 dager. (Det var andre menstruasjon etter at jeg begynte med medisiner, den første kom like etter at jeg begynte, til riktig tid.) Nå har jeg enda ikke fått mensen, enda det er nesten en og en halv måned siden sist. (Jeg er ikke gravid.) Kan jeg slå meg til ro med at dette er bivirkning av medisinene? Når bør jeg ev. oppsøke lege? Hva slags undersøkelser er da aktuelt? Det kom også mindre blod enn vanlig forrige gang, og det varte kortere. Jeg har også hatt en kikkhullsoperasjon i magen omtrent på samme tid som jeg begynte med antidepressiva (fjernet blindtarmen). Hvor stor er risikoen for at operasjonen førte til skader som har gjort menstruasjonen uregelmessig? Og kan jeg ha blitt steril på grunn av operasjonen? Og kan det ev, være det som gjør mensen uregelmessig? Dette ble mange spørsmål, men jeg håper du kan svare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23041-uregelmessig-mensbivirkning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 Hvis det går mer enn tre måneder uten menstruasjon, synes jeg du skal søke lege. Det vil sannsynligvis bli tatt en blodprøve for å undersøke hormoner og evt ultralyd av eggstokker. En operasjon som du har vært igjennom kan ikke lage skader på eggstokken, men stresset ved operasjon kan utsette eggløsning og menstruasjon. En sprukken blindtarm kan i sjeldne tilfeller gi sterilitet, men ellers ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23041-uregelmessig-mensbivirkning/#findComment-98870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.