Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Randi

Heisann!!

Jeg har testet positivt for et par dager siden :-)

Men det jeg lurer på er: jeg hadde min siste mens den 8 feb. Vi har så gått "aktivt" inn for å bli gravid. Da jeg var gått 1 dag over bar det rett til apoteket for å kjøpe CB. Men jeg testet negativt. Ventet en uke til ( må nevne at i denne perioden hadde jeg ganske klare symptomer) men testen viste fortsatt negativ. Slo meg så til ro med at jeg ikke var blitt gravid, men mensen kom jo ikke, og så var det denne formen min da. fikk det ikke helt til å stemme. Etter 11 dager testet jeg meg igjen, men..negativ Men så etter 14 dager kom endelig det positive resultatet. (som jeg egentlig hadde regnet med, fordi jeg kjente det egentlig på meg)

Men altså... hvordan beregner jeg så terminen min? jeg går ut i fra at jeg har hatt en forsinket eggløsning, og at det er derfor det tok så lang tid for at jeg testet positiv?

Er kjempetakknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23045-hvor-langt-kan-jeg-v%C3%A6re-p%C3%A5-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har hatt regelmessige mens-sykluser er det riktig å regne fra siste mens' første dag. Ofte er det nemlig slik at man ikke tester positivt på CB før nettopp 14 dager etter forventet mens.

Har du hatt uregelmessige sykluser ser man termin gjennom UL eller man justerer i forhold til hvilken uke størrelsen på livmora tilsier.

Forutsatt at du har hatt regelmessige sykluser, har du foreløpig termin den 15/11 (en dag etter meg), og den endelig terminen blir satt etter UL i uke 17 eller 18.

Gratulerer så mye :o)

Gjest undrer

Hvis du har hatt regelmessige mens-sykluser er det riktig å regne fra siste mens' første dag. Ofte er det nemlig slik at man ikke tester positivt på CB før nettopp 14 dager etter forventet mens.

Har du hatt uregelmessige sykluser ser man termin gjennom UL eller man justerer i forhold til hvilken uke størrelsen på livmora tilsier.

Forutsatt at du har hatt regelmessige sykluser, har du foreløpig termin den 15/11 (en dag etter meg), og den endelig terminen blir satt etter UL i uke 17 eller 18.

Gratulerer så mye :o)

Har du hørt at dette kan skje?

Trodde CB kunne fange opp samme dag som en forventet mensen.

Derfor blir jeg jo litt usikker på terminen.

Men det høres jo betryggende ut det du sier, men vil bare nevne at da jeg testet positiv var streken svak.

Skulle sånn sett også regne med at jeg ikke er kommet så langt på vei i forhold til min menssyklus ( som egentlig er ganske regelmessig)

Hva mener du om det?

gratulerer selv forresten!

Og lykke til!!

Åsa Prebensen, Jordmor

Det kan vara så att du har haft en sen ägglossning och att det är därför som det tog tid, innan testen var positiv. I dags läget får man räkna ut en cirka termin efter mensens första dag+ 9 månader. Den mera riktiga termin, får du efter ultraljudet i vecka 16-18. I denna period är det nämligen lättast att utefter barnets storlek, säga hur långt du har kommit i graviditeten.

Jag önskar dig lycka till vidare!

Har du hørt at dette kan skje?

Trodde CB kunne fange opp samme dag som en forventet mensen.

Derfor blir jeg jo litt usikker på terminen.

Men det høres jo betryggende ut det du sier, men vil bare nevne at da jeg testet positiv var streken svak.

Skulle sånn sett også regne med at jeg ikke er kommet så langt på vei i forhold til min menssyklus ( som egentlig er ganske regelmessig)

Hva mener du om det?

gratulerer selv forresten!

Og lykke til!!

Joda, flere inne på gravidforum forteller at de har testet negativt flere dager etter forventet mens og at de først har fått positivt etter en uke eller to!

Tror det er litt individuelt, jeg!

Har du fått positiv test, så er du iallefall gravid :o) gratulerer så masse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...