Gjest oppgitt Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 Har hatt gjentatte soppinfeksjoner,og fikk senest konstatert bakteriell vaginose hos gynekolog som jeg fikk medisiner for. Hadde ikke merket noen spesielle symptomer på dette.Nå har jeg sterk svie og kløe i underlivet med tjukk gulaktig utflod, og det lukter rett og slett gjær.Må jeg ha en underlivsundersøkelse igjen eller kan jeg få medisiner ved å kontakte lege.Hadde etterkontroll etter fødsel for åtte måneder siden. Begynner å bli ganske lei av både undersøkelser igjen og igjen, og gjentatte problemer med sopp osv.Har hatt det sånn i flere år nå, jeg er 28 år. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23048-hjelp-det-svir/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. mars 2001 Del Skrevet 26. mars 2001 Sopp som kommer igjen og igjen Det antas at 75% av alle kvinner får skjedekatarr forårsaket av sopp minst en gang i livet og 2-3 % av disse vil få tilbakevendende infeksjoner. Forskjellige faktorer kan disponere for dette: Graviditet, antibiotika, diabetes, karbohydrat-rik kost, tettsittende syntetiske klær, allergi overfor såpe eller parfyme og muligens hormoner (f.eks, i p-piller). Det er lett å behandle en enkel episode med sopp, men meget vanskelig å forebygge ny infeksjon. Det anbefales å forsøke langtidsbehandling (6 måneder) med enten Canesten stikkpille (500 mg) eller Diflucan tablett (50-100 mg) hver uke. Det vil halvere risiko for tilbakefall, men hindrer ikke hos alle. Det er ikke vist at skylling med eddik, bruk av yoghurt eller lignende har effekt, men det er jo lov å prøve, om alt annet svikter. Partner behandles bare hvis han har symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23048-hjelp-det-svir/#findComment-98272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.